O canapea
de toată frumusețea

autor Dan Pavel iunie 30, 2018
O canapea <br>de toată frumusețea

Ne-am luat o canapea de toată frumusețea. Am umblat bezmetici în mai toate magazinele de mobilier din București și ne-am așezat pe fiecare. Am pus întrebări unei liote de reprezentanți de vânzări după care trebuia să alergi prin showroom, să-i ridici de la masă, să aștepți să-și găsească vorbele, să și le pună cap la cap în minte înainte să-ți răspundă, să orbecăiască după stoc, să se împleticească în cuvinte și să dea răspunsuri contradictorii. Am plătit o canapea la Mobexpert (plus transport și montaj) și am așteptat să fie livrată. Bineînțeles că nu a fost livrată la ora stabilită pentru că punctualitatea este imposibilă în România. Când au ajuns cu ea la mine, era ruptă, făcută bucăți. O despachetau de zor, ignorând cu desăvârșire cum cădeau așchiile, lemnele și umplutura din ea. Calm, zic:

– Domnilor, stați un pic! E ruptă!

– Nu e ruptă, dom’le! Unde e ruptă?

– Puneți-o jos și uitați-vă la ea!

Liniște. O așază oamenii pe poziția normală și se lăbărțează din toate încheieturile, ca-n desene animate. Lemnele rupte de tot, tapițeria sfâșiată. Tac și îi las pe băieți să admire butaforia. Capătă fețele alea de chirurgi care au pierdut un patent și două chei de zece într-un pacient. Se apasă ei pe margini, încearcă să o îndrepte, unul se așază, dar face trosc și se ridică repede îngrijorat. Încearcă ei să depaneze pe loc, deși este evident că nu au ce depana. După un timp:

– Da dom’le, e ruptă… ! V-o lăsăm așa și sunați dumneavoastră la firmă să v-o înlocuiască. Semnați de primire, ca să vă puteți folosi de ea așa, până v-o schimbă!

– Băieți, trăim în România, dacă eu semnez de primire pentru gunoiul ăsta, dracu mi-l mai înlocuiește! O să rămân cu canapeaua așa până la Sfântu Așteaptă când o să-și amintească magazinul de mine și oricum o să-mi fie imposibil să dovedesc că n-am rupt-o eu! Nu semnez!

– Haide domnule că nu-i chiar așa! Suntem oameni serioși!

– Serioși serioși, dar ați venit cu canapeaua ruptă. N-o primesc!

– Păi și ce facem acum!?!

– O luați înapoi, eu vă scriu pe foaie că ați livrat un produs deteriorat și discutăm cu cei din showroom.

O împachetează la loc supărați, unul sună la firmă, dar nu-i răspunde nimeni. Zice:

– Nu-mi răspunde nimeni!

– Știu! Să vedeți ce n-o să-mi răspundă mie când o să cer banii înapoi!

– Păi de ce să cereți banii? Cereți altă canapea!

– Nu vreau altă canapea pentru că m-am uitat pe sub tapițeria ruptă când ați răsturnat-o pe asta: numai placaj de doi lei, pfl prost, pânză subțire, umplutură puțină, carton presat… . Adică, ce nu se vede în magazin când stai pe ea. E proastă!

– Nu e proastă dom’le, doar că a fost altă canapea peste ea!

– Păi și cât cântărește o canapea, să zicem o sută de kile?

– Cam da…

– Păi și eu am o sută de kile. Să zicem că peste asta au fost încă două canapele. Cum o să așez eu patru prieteni, a o sută de kile fiecare, într-o canapea care s-a rupt de la o altă canapea?

-Păi… ăăă… . Ne pare rău!

Pleacă băieții, sun la firmă și, după același tip de conversație complet imbecilă cu ”e bună canapeaua, dar ați avut ghinion”, ”nu mai avem alta pe stoc, dar vă dăm altceva” ș.a.m.d., se stabilește că îmi vor returna banii, doar că fără taxa de transport și montaj (10%) deoarece aceste servicii au fost prestate. Eu credeam că un serviciu prestat înseamnă să-ți transporte și să-ți monteze un produs în stare de funcționare pe care să-l poți folosi după ce s-a prestat serviciul. Că și eu sunt plătit să prestez servicii și, dacă vin la client cu o găleată de zoaie ”poftim prestație!”, dă cu furca după mine, nu cu bani. Mie mi s-a prestat o sufragerie goală în care a trebuit să aduc vechea canapea pe care o demontasem în așteptarea acesteia. Am muncit ca să demontez și să car pe scări o canapea, să o car la loc și să o remontez, iar la sfârșit m-a costat fix transportul și montajul. Am făcut afacere!

Ne plângem că ne cocoșează statul cu taxe și cu birocrație, că nu avem profit pentru că e viața economică grea, dar viața asta grea ne-o mai facem și între noi. Prost oi fi dacă mai cumpăr de la ei. Parcă nu se văzuse din depozit că e ruptă. Au zis că o înghit așa, și tot am înghițit-o un pic. Dar nu-i nimic. Așa am pățit și cu eMag. Pentru că mi-au dat țeapă la garanția unui produs de 1200 de lei, când a fost să cumpăr stații grafice, monitoare și televizoare, am cheltuit mii și mii de euro în cu totul altă parte. În curând va trebui să fac alte achiziții. La eMag sunt un pic mai ieftine, dar îmi asum pierderea. Luați cu sos, tată, că așa am luat-o și eu! Așa se cacă românul pe el. Se bucură că a economisit trei piulițe sau că ți-a dat o țeapă de câteva sute de lei, dar pierde zeci de mii. Așa-i mersul pe la noi: importatorul dă țeapă la furnizor, furnizorul la fabricant, fabricantul la magazin, magazinul la client și clientul o ia în mână și pleacă cu ea acasă, că n-are unde-o da mai departe. Iar statul… statul dă țeapă la toată lumea. Acum mă duc să-mi caut o canapea de toată frumusețea. Să văd cât m-o costa prestația și de data asta… .

Poate îţi place altceva

1 comentarii

Andrei iulie 1, 2018 - 10:33 am

Incearca la mobila Dalin, din Reghin deci mobila romaneasca si zic eu de calitate. In showroom nu m-au ajutat insa partea buna e ca poti sa le cumperi prin distribuitori

Reply

Comentezi?