Motive
de divorț

autor Dan Pavel martie 30, 2018
Motive <br>de divorț

A trebuit să comand o baterie pentru mașina neveste-mii. Asta ca să n-o las pe ea să confirme absolut toate clișeele și prejudecățile despre femei. Lucrurile au început relativ simplu cu: ”Iubi, nu mai pornește mașina! De la ce o fi?”. Dar orice om însurat, care conviețuiește cu o creatură magică atât de misterioasă, știe că toate lucrurile care încep simplu se termină complicat. Ca să confirm și eu toate clișeele și prejudecățile despre bărbați, inițial am vrut să o las pe ea să se descurce și nu m-am preocupat foarte tare.

O tot auzeam cu își făcea planuri și cum rumina informații din ce în ce mai eronate în capul ei. La orice nevastă se aude când gândește. Are un zumzet, ca de condensator de mare putere, simți cum se electrizează atmosfera, se ridică părul pe tine și știi că o să te curenteze cât de curând. Până la urmă, ca să aplanez o eventuală descărcare electrică de genul ”Tu nu mă ajuți niciodată, nu faci nimic, mă lași să mă zbat ca o proastă de parcă m-am măritat cu un becul ars de la baie, pe care te rog să-l schimbi de trei zile!!!”, i-am zis că o să mă ocup eu astăzi și să mă lase în pace să mă descurc. Deși i-am spus că mă descurc, aseară a insistat să-mi dea instrucțiuni: ”Să iei baterie pentru motor de 1,1 litri de 75 de cai putere!”. Am dat aprobator din cap, cu privirea aia de sindrom post-traumatic cu care se întorc soldații de pe front, și am spus că voi face întocmai.

Astăzi i-am deschis talonul pe care îl lăsase de cu seară pe măsuță, în ideea că ”iar o să uite nifilistu și putoarea să mă rezolve cu bateria”. După ce am hlizit vreo cinci minute, m-am apucat să comand baterie pentru motor de 1,3 de 95 de cai putere. Ca să confirm amperajul bateriei existente, am coborât până la mașina ei, să mă uit direct sub capotă. Bineînțeles că gogoșarul ei de un metru jumătate și cu motor mai mic decât cantitatea de băutură pe care o am în casă este lovit și zgâriat pe toate părțile. Nu se mai deschide capota. M-am chinuit jumătate de oră să o deschid, fără succes. Nu e trosnită rău, dar e îndoită fix în locul acela unde prinde clema sub capotă și, în general, cam pe peste tot pe unde se îmbină caroseria cu restul mașinii. Culmea este că nevastă-mea conduce și mașina mea, în care încap trei mașini de-ale ei, iar mașina mea este neatinsă. O conduce impecabil și o parchează mai bine ca mine. Când e plecată cu mașina mea, dorm liniștit. Dar magia și misterul de care suferă și care o determină să parcheze o mașină mare cu precizia chirurgicală a unui camionagiu turc, o face să tot proptească prin garduri gogoșarul acela la care ai putea să scoți mâna prin lunetă ca să o folosești drept senzor de parcare.

Până la urmă, în viață nu e bine să te întrebi de ce sunt femeile așa cum sunt, mai bine taci și te execuți, așa că am sunat la o firmă care montează baterii la domiciliu. Cred că mi-a răspuns Cărtărescu sau Andrei Pleșu pentru că vocea de pe partea cealaltă a telefonului era atât de politicoasă și vorbea atât de corect românește încât inițial am crezut că și-a deschis Academia Română service auto. A rămas că vine Liiceanu, sau cine o fi, cu două baterii de amperaje diferite și vedem care se potrivește. În caz că și el e însurat și nu putem deschide capota deloc, o să urcăm mașina ei în portbagajul mașinii mele și o ducem așa la tinichigiu. Am înțeles de la nevastă-mea că rezolvă ea îndoiturile cu 500 de lei. Asta m-a mai liniștit. Acum cât poate să coste o capotă, două aripi, o bară față, o mască față, o bară spate, un scut de protecție, două ornamente, îndreptatul unei uși și vopsitoria? Zic eu că până în 500 de lei. Îi mai rămân bani să-mi ia și o bere când se întoarce. Ce să faci, mă? O iubesc. N-am luat-o pentru abilitățile ei de mecanic auto.

3 commentarii
93

Poate îţi place altceva

3 commentarii

Dani aprilie 1, 2018 - 12:43 pm

In sfarsit pot sa te felicit (pe fb, nu pot sa scriu comentariu).Da-i inainte, nu te lasa.

Reply
Mita Suiul aprilie 2, 2018 - 3:48 pm

multam

Reply
Iuliana aprilie 2, 2018 - 6:12 pm

Ha, ha! Eu, muiere cu Logan îngrijit cu mare drag de soț pana sa ajungă pe mana mea (are VW acum), fac revizii, schimb becuri, pun apa și ulei pe unde trebuie, ii suedez tobă intermediara – evident, nu cu mânuțele astea doua, ci la Mester. Dar bine ca știu unde sa ajung și cum sa fac sa sw rezolve totul repede și bine. În curând o sa ma trimită și cu a lui 🙂

Reply

Comentezi?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.