Este alăptatul public
o indecență?

autor Dan Pavel martie 30, 2018
Este alăptatul public <br>o indecență?

Deschid rețeaua și văd că revolta zilei vine de pe urma alăptatului public. Unii înfierează mămicile, alții înfierează înfieratul. E bine că au dispărut celelalte probleme mai grave ale societății românești și avem timp pentru astea. Corupția, hoția, îndărătnicia și sărăcia endemică fiind eradicate complet, avem timp să ne dedicăm acestui subiect de importanță capitală: ”Doamne Dumnezeule, uite o țâță!!!”.

Trăim într-o societate permanent revoltată care își permite acest lux datorită prosperității, longevității, confortului și plictiselii generate de progresul civilizației umane. Acest progres, născocit prin alte părți și ajuns la noi cu de-a sila, a generat o explozie de copii născuți vii, în ultimele sute de ani. Spre deosebire de acum sute de ani, astăzi copiii născuți vii au șanse foarte mari să rămână așa încă vreo 70-80 de ani. Mămicile nu mai trebuie să nască câte nouă ca să se asigure că supraviețuiesc măcar doi. Nici noi nu mai înfruntăm tifosul, ciuma, haitele de lupi, pecenegii și vizigoții în drum spre serviciu, așa că avem timp să ne gândim la toate prostiile și să ne revoltăm la o țâță. E pace. Civilizația umană trăiește într-o prosperitate și o sănătate nemaivăzută până acum în istorie și asta ne oferă mult timp liber. Acum câteva secole, majoritatea revoltatelor ar fi fost mult prea ocupate cu alăptatul și loteria mortalității infantile ca să mai aibă timp și pentru făcut scandal.

Eu sunt crescut la țară. Într-o micro-societate profund îndărătnică. Bunică-mea și mama au fost născute pe câmp, la sapă, că așa s-a nimerit. Buricele bunicilor noștri au fost tăiate cu secera. Am crescut într-o bătătură în care toate mămicile ședeau și alăptau pe înserat, după o zi de muncă grea cot la cot cu bărbații. Bărbații făceau cerc în jurul lor, vorbeau și râdeau, iar noi ne jucam printre adulți cum fac toți copiii. Nu băga nimeni de seamă. N-am auzit niciodată pe cineva să se plângă de indecență. Nimeni nu se arăta revoltat sau măcar atenționat de sugarii lipiți la sân, nici măcar popa când trecea pe uliță. Ba dimpotrivă, babele și moșii mai sfătuiau tinerele mămici fără experiență cum să procedeze corect. Mama, mătușă-mea și multe alte femei alăptau de față cu mine și n-am ajuns nici bolnav, nici obsedat sexual și nici gay. Poate de aceea mi-e foarte greu să percep alăptatul ca pe ceva scârbos, sexual sau revoltător. Mi se pare o revoltă inventată. Alăptatul face parte din condiția umană, este legat de supraviețuirea speciei și imperativul genetic. O mamă nu alăptează când vrea ea sau când vrem noi. Altcineva îi face programul. Ceea ce face ea nu este numai natural și profund uman, dar este parte integrantă din dezvoltarea sănătoasă a pruncului și recomandat de către toți medicii de pe planetă. În chestia asta nu încap conotațiile sexuale și moralitatea.

Sânul în gura unui sugar nu mai are nici o treabă cu sexualitatea. Dacă dai conotații sexuale acestui act, trebuie că ai o bubiță la cap. Poate tu ar trebui să te ascunzi de societate, nu mama respectivă. Ultra-feminismul, vărul retardat al feminismului, a venit la pachet cu ideea asta de ”Cultură a Violului” și a zugrăvit bărbatul într-un animal scârbos de care femeile trebuie să se ferească. Este fals și profund nedrept. Nici un bărbat sănătos și lucid nu desprinde sânii de contextul prezentării. Ne plac sânii pentru că sunt un simbol al fertilității de pe vremea când am coborât din copac și ne-am mutat în peșteră. Dacă ieși pe stradă cu sânii la vedere, bărbații se vor uita, că nu sunt morți de la gât în jos, dar dacă ești mămică și ai lipit un sân de gura sugarului, s-a produs un declic… palarevedere. Bărbații se vor uita în altă direcție, pentru că au dezvoltat această abilitate și au ochii mobili. Au la dispoziție 360 de grade, orizontal și vertical, au și gâtul flexibil, ca niște adevărate primate. O fac ca să nu se simtă mămicile stânjenite. Bărbații normali au în instinct să protejeze mamele și sugarii. Face parte tot din condiția umană și din imperativul genetic. E o femeie din tribul nostru și trebuie protejată, chiar dacă nu e a noastră, pentru că tribul trebuie să supraviețuiască și să meargă mai departe. Suntem animale sociale și am supraviețuit doar în grup în ultimii 80000 de ani. Toate animalele ca noi fac cerc în jurul femelelor și le apără când au pui. Mi se pare cel puțin ciudat că am ajuns în situația de a ne întoarce împotriva instinctului și că ne deranjează atât de tare normalitatea speciei umane.

La fel de ciudat mi se pare că nu face nimeni campanii de ”shaming” și nu izolează toate țâțoasele de pe plajă. Adică ne plac sânii pe plajă, dar nu în parc sau în recepția hotelului? Ne plac sânii la televizor, în reviste, în filme, pe panouri publicitare, dar doar dacă nu sunt atașați de un copil. Dacă pui doi centimetri de material în locul sfârcului poți afișa sâni oriunde, dar dacă ai înlocuit textila cu o gură de bebeluș avem o problemă? Asta nu e bubă la cap? Sunt plajele pline de nudiști, sunt pline de femei fără sutien. N-am văzut revolta pe plajă, nici la sala de fitness și nici la spa. Ne plac doar sânii fermi și cei injectați cu silicon, dar nu și cei lăsați sau îngreunați de lapte? Nu pricep de ce ne revoltă o femeie care alăptează, dar nu o femeie mutilată și împodobită ca o păpușă sexuală. Unde se termină ipocrizia și începe normalitatea? Nu-mi răspundeți. E o întrebare retorică, Nu am pretenții de la o societate obeză morbid, ahtiată după consum, care își lasă semenii să moară de foame pe stradă și este degrabă vărsătoare de sânge, dar consideră că alăptatul public este o indecență.

Poate îţi place altceva

1 comentarii

Anghel Gabriela aprilie 3, 2018 - 6:02 pm

Buna seara!
Va multumim pentru decizia de a va regasi aici.
Citesc articol dupa articol si nu ma pot opri…inspiratie si timp va dorim pentru a ne incanta cu fiecare pamflet citit! Ne mai descretim fruntile si ni se mai aprind oarece beculete citindu-va in aceasta lume pe dos si uneori fara ratiune.

Reply

Comentezi?