Am fost la miting
și am rămas fără titlu

autor Dan Pavel iunie 10, 2018
Am fost la miting <br>și am rămas fără titlu

O singură chestie mai am de zis și nu vă mai plictisesc cu mitingul biodiversității și corupției din PSD. Am fost acolo, în Piața Victoriei, în calitate de martor la dezastrul istoriei contemporane. Oamenii au fost pașnici, joviali, politicoși și cu bun simț. Da, au fost mulți oameni amărâți, simpli, îmbrăcați care cum a putut, cu mâini muncite, cu fețe arse de soare, întristate de oboseală și sărăcie. Nu au fost incidente violente. Trebuie să dau cezarului ce-i al cezarului. PSD se pricepe la logistică și organizare ca nimeni altul. Dacă îi puneai pe social democrați să asigure logistica americanilor în Afganistan, Dragnea era votat acum și în Kabul. Da, participanții au lăsat munți de gunoaie în urma lor, dar hai să fim sinceri cu noi înșine. Asta e lipsa generalizată de educație specifică poporului român, nu o caracteristică specială a simpatizantului PSD. Ați fost și voi la mare și la munte, ați fost la concerte și meciuri, așa că știți despre ce vorbesc. Munții de pet-uri, mucuri și gunoaie nu se fac doar în Piața Victoriei.

În Piață lucrurile erau destul de tulburi din punct de vedere ideologic. Unii oameni nu știau de ce au venit, alții veniseră cu nemulțumiri punctuale care nu aveau neapărat legătură nici cu Iohannis și nici cu justiția. Unii fuseseră aduși prin constrângere, alții voiau să vadă Bucureștiul și îmi pare rău că n-au apucat. Orașul ăsta încă are colțișoare frumoase și nu te poți bucura de ele din autocar. Mulți erau din aparatul de stat: DITL, ADP, primării, DGASPC, ANAF, etc.. Au bifat prezența, că n-aveau încotro. Erau șefii pe-aproape. Pe lângă ăștia au fost foarte mulți oameni simpli, veniți din convingere. Atenție! Simpli nu înseamnă proști sau mai puțin decât alții. Folosesc termenul ”simpli” în sensul că fără multe posibilități materiale, fără elitisme ieftine de București și fără prea multă școală. Oamenii s-au purtat frumos, s-a râs, s-au cam plictisit, s-a discutat politică.

După ce i-am văzut și i-am ascultat mi s-au sedimentat niște chestii destul de dureroase. Oamenii ăștia sunt ignorați de toate celelalte partide și de o mare parte din autointitulata societate civilă. Sunt cei cărora dreapta politică sau orice altă alternativă la PSD nu le-a adresat niciodată vreun cuvânt și, când le-a adresat, i-a speriat și mai tare. Când au avut ultima dată încredere în ”dreapta” s-au trezit victimele mafiei portocalii și a decapitărilor retardatului economic care era Emil Boc. De atunci și până acum, dreapta i-a ignorat cu desăvârșire. Nici noile formațiuni n-au trecut vreodată pe lângă mentalul lor colectiv. Acum sincer, ce i-ar putea spune Cioloş unui biet țăran căruia îi mor vitele în bătătură că nu are ce le da de mâncare? Ce i-ar putea spune USR, Mișcarea 100 sau PNL? Care este platforma program sau soluția opoziției pentru problemele acestor oameni? Există una? Știe cineva? Mă refer la modul concret, la soluții punctuale pentru oameni fără veceu în casă, fără curent electric, fără drumuri, fără gaze, fără irigații, fără dispensar în sat și cu școala la 50 de kilometri. Spuneți-mi orice, de la oricine… de la PNL, USR, Ro+, oricine, chiar și de la noi societatea civilă. Avem un mesaj concret pentru ei? Îl comunică cineva? Avem o soluție… ceva fezabil? Vreau ceva ce poate înțelege toată lumea, nu numai profesorii de la SNSPA.

Purul adevăr este că trăim în lumi paralele. Hipsterimea politică a văzut mai des Viena decât județul Bihor sau Dolj. Dreapta, liberalii, bula noastră progresistă, tinerii frumoși și liberi, proeuropenii de cafenea nu au venit niciodată cu soluții concrete pentru oamenii ăștia simpli cu probleme reale. N-au trecut pe la ei. Nu le-au adresat vreo vorbă frumoasă niciodată. Ba mai mult, dreapta lasă impresia că urăște pe săraci, pe țărani și pe asistați. Oamenii ăștia simpli aud doar vocile schizofreniei de la talibanii dreptei care sperie mereu: ”că proști ar trebui împiedicați să voteze, că pesediștii trebuie castrați, că trebuie să tăiem ajutoarele, să-i trimitem nu știu unde, să-i punem la muncă cu forța, să dăm afară oameni de la stat, etc.. Numai neghiobii fără umanitate și sens. Și pe mine m-ar apuca groaza. Niște oameni fără putere sunt înspăimântați că pierd și puținul ce le-a rămas. Sigur că nici PSD nu a făcut nimic pentru ei. Sigur că îi fură, îi manipulează și îi tratează ca pe vite, dar trebuie să ne uităm și în partea cealaltă, în ograda noastră. Cine este și ce vrea opoziția?

Pentru omul sugrumat de sărăcie, de prin cătunele patriei, opoziția e ca alcătuită din extratereștri misterioși. Nu-i știe, nu-i vede, nu-i aude niciodată. Opoziția nu are contact cu realitatea de la el din comună. Nici măcar opoziția nu știe pentru ce luptă și în ce direcție vrea să meargă. E captivă între populism biporal de doi bani, marca PNL, și un elitism parvenit agasant, marca Cioloș/USR. Astăzi sunt ultraprogresiști, mâine libertarieni, poimâine conservatori, săptămâna viitoare sunt progresiști moderați. Tu nu înțelegi ce se întâmplă, iar pentru omul de rând nu înseamnă nimic chestiile astea. El știe fețe și propoziții scurte. Ăștia aproape că nu sunt oameni, devin discursuri golite de sens. Am uitat să mai fim oameni. Covârșitoarea majoritate trăiește dincolo de ideologie și de orientare politică. Vrea soluții la problemele momentului și nu contează că le oferă un pesedist sau un penelist. Dacă i-ai aduce mâine pe toți cei din opoziție, nu ar reuși să conecteze cu oamenii simpli, cu sufletul și cu problemele lor. Nu ar putea să vorbească pe limba și pe înțelesul lor. E ca și cum ai încerca să conectezi un smartphone fără baterie la un stâlp de telegraf.

Asta știe să facă PSD cel mai bine. Să reducă totul la cel mai jos numitor comun, să conecteze direct la firul ierbii cu toți amărâții și să empatizeze fals cu problemele lor. Pesediștii par întotdeauna de-ai lor, oameni simpli din popor. Sunt conduși după vechea școală comunistă, ca un grup infracțional organizat, nu ca o formațiune politică. În PSD nu există meritocrație. Totul e pe bază de loialitate și zel. Orice prost suficient de loial știe că poate ajunge unde trebuie, dacă face ce trebuie și ce i se ordonă. Soluțiile par mereu simple și misiunile sunt ușor de înțeles. De asta este PSD maestrul organizărilor, clica cea mai veche și partidul cu cele mai puține războaie interne. Orânduirea lor merge întotdeauna strună pentru că dă speranță oamenilor slabi și îi face să creadă că-și pot depăși condiția. Ierarhia este mereu mobilă pe verticală, iar vocile disonante sunt expulzate instantaneu. Nu anchilozează nimeni dacă trage pentru partid. Tot ce trebuie să faci este să nu tulburi apele. Oamenilor simpli li se dă speranța că pot să iasă din mizerie dacă sunt ascultători, cuminți și folositori. Așa se nasc adevăratele slugi, iar PSD a fost întotdeauna un stăpân dur, cu palmă grea, dar generos.

PSD nu se teme de maiou și șlapi, nu se teme de mirosul de transpirație și de țărână. PSD nu se scârbește de boală, de scârnă sau de sărăcie. Coboară în orice cocină pentru o semnătură de la un țăran. Rânește la porci, sapă șanțuri cu tine, te pupă și când n-ai dinți, te-ar șterge de căcat cu cravata dacă asta le-ar aduce votul tău. Pe urmă… Dumnezeu cu mila, poți să crăpi liniștit, dar atunci, când au nevoie de tine, ești totul pentru ei. Poți să fii oricât de sărac, de prost sau nespălat, partidului nu-i este niciodată rușine cu tine. Nu te ocolește și nu te ascunde. Te scoate în față, dă mâna cu tine și te pupă pe gură. Te face să simți că exiști. Îți vorbește despre sapă și hidrofor, despre caseta de direcție de la tractor și despre părintele din sat. PSD își face cruce lângă tine și-ți pupă icoanele preferate. Îți explică concret, te agață, îți arată morcovul, un dușman imaginar și te asmute pe el.

Opoziția din România nu face chestia asta. E fată fină și are pretenții. Vrea ca omul de rând să se ridice din mocirlă, așa cum s-a ridicat ea. Vrea ca trogloditul să se ridice la nivelul ei, nu să coboare ea în țărână. Pentru opoziție puți, ești țăran, ești sărman manipulat, ești cocalar jegos, ești lepră de cartier, ești indezirabil. Vai, ce limbaj, vai ce grobianism!?! Opoziția nu vrea să se murdărească cu tine. Cine nu are școală, să învețe, cine nu are maniere, să capete. Suntem progresiștii, nu pupăm icoane cu tine pentru că religia e pentru proști manipulați. Trebuie să fim civilizați și europenizați, autosuficienți și aroganți până în măduva spinării. Trebuie să tușim cu toții discret, cu degețelul ridicat pe toarta cănuței de ceai tibetan. Opoziția e sensibilă și pudibondă, e dependentă de bule. Te împinge după colț când o vede Europa cu tine pe stradă. Nu vrea să o faci de râs. E fată deșteaptă și educată. Discursul ei este despre piețe de capital, despre instabilitate macroeconomică, despre mișcări geopolitice și evoluția pieței de muncă în contextul globalizării și al hiper-tehnologizării principalelor domenii industriale. Adică exact ce nu pricepe Gogu de la matrițerie și tanti Mimi de la Personal. Nu că n-ar vrea, dar nu pot pricepe. E atât de simplu și de real.

Dar nu-i nimic. Ei sunt proști, noi încă n-am ajuns la nivel și se pare că opoziția, prin vectorii ei imaculați, nu are cu cine vorbi în țara asta. Ar vrea să pupe ciolan, dar să nu se murdărească pe mâini. Până și eu, anti-pesedist inveterat, sunt acuzat destul de des că sunt un troglodit fără educație și cu discurs socialist de cartier. Asta pentru că SUNT un troglodit fără educație și un socialist de cartier. Acesta mi-e nivelul. Nu pot mai mult. Asta nu înseamnă că sunt demn de ignorat. Sunt un fost lucrător în turnătoria de mase plastice, fost muncitor necalificat și șofer, un pui de țărănete crescut la coada vacii, în Teleorman. Nu m-am născut designer. Mi-am depășit condiția demult, dar se pare că nu suficient încât să merit răspunsuri din partea opoziției. Ca să fie treaba treabă și să meargă democrația bine, trebuie să se alinieze planetele și să fim cu toții un hibrid între Andrei Pleșu și Barack Obama. Abia atunci putem fi luați în serios de bula elitistă și putem avea și un cuvânt de spus.

Se pare că elita trebuie să mai aștepte să crească un pic nivelul discursului pulimii, să avem diplomele la noi, să ne mai toaletăm și noi un pic ca să ne poată băga în seamă. Poate dacă facem duș mai des, mai mergem patru ani la seral, ne bărbierim, ne curățăm măselele stricate și punem costumul acela bun, poate atunci să ne bage și pe noi în seamă și să ne scoată din beznă. Poate atunci ne primește diva la ceainărie și la ateneu. Mai avem de urmărit niște Netflix, de citit niște Salman Rushdie și de ascultat un post rock până să o impresionăm suficient încât să ne fută. Până atunci, suntem pradă unui partid care abia așteaptă să ne mănânce de vii. Rămânem la mâna singurei formațiuni relevante din România: o dictatură a mediocrității și o autocrație oligarhică fără rușine.

Pentru omul de rând, DNA, MCV, CCR și CEDO sunt doar litere fără însemnătate. Omul normal nu cunoaște procedurile prin care trece o lege în parlament. Nu știe la ce ne-am angajat cu Uniunea Europeană sau cu NATO. Putem vorbi despre principii democratice până ne ustură gura. După cincizeci de ani de comunism, nu poți avea pretenția de la un popor să aibă cultură politică. Trebuie să stai să-i explici omenește, pe înțelesul și pe limba lui. Trebuie să-i spui și ce are de câștigat, nu numai ce are de pierdut. Consecvența și cumpătarea se educă foarte greu. Trebuie să ai răbdare, să-ți găsești o voce, un suflet cu care omul să poată empatiza ușor. Trebuie să o faci cu tărie, dar fără aroganță și superioritate. Poporul acesta nu este încă suficient de matur. Toată lumea uită că țara noastră are abia o sută de ani. A ieșit de sub jug abia acum treizeci și nici acum nu a ieșit de tot. E copilă și, ca orice copil, dacă o bați, nu învață să nu mai greșească, ci doar să tacă și să nu te mai supere. Asta până crește mare și anii de suferință o conving să-ți dea un par în moalele capului.

Poate că oamenii ăștia ar face altceva și ar vota altfel dacă cineva, în afară de PSD, i-ar băga vreodată în seamă. Omului îi place să se simtă băgat în seamă, să simtă că și el contează și poate ar vrea să i se dea o direcție. Întrebarea mea este: Avem această direcție? O discută cineva? Avem vreo idee alta decât ”jos cu proștii”? Omul vrea să simtă că are putere și alternative, chiar dacă în realitate nu are. Poate că ar vrea să fie ajutat și poate că de aceea se aruncă la brațul întins al primului baron local dispus să nu-l ignore cinci minute. Nu știu, zic și eu. E destulă ură din partea elitelor de pe Facebook, din partea opoziției politice, din partea influencerilor și a așa-zișilor oameni de bună calitate din societatea civilă. Este intoleranță, este dispreț… omul de rând simte chestiile asta. Chiar și eu am păcătuit în acest sens. Cine stabilește calitatea omului? Cine suntem noi să ne considerăm superiori doar pentru că trăim într-o conjunctură mai favorabilă sau pentru că înțelegem ceva mai multe cuvinte? Încep să urăsc din inimă elitismul ăsta care scindează societatea românească.

Pe toată planeta asta, omul votează din doar două motive: din interes și de frică. Cred că e timpul ca acești oameni să nu se mai teamă de noi. Abia când vom vorbi la modul uman cu ei, abia când vom avea soluții concrete putem să-i criticăm că nu ascultă. Ne place să dăm exemple extreme, să ne agățăm de persoane cu tulburări mentale sau de susținători la limita deficitului intelectual, dar realitatea e că majoritatea sunt oameni perfect normali, la fel ca și noi, doar că de partea cealaltă a unei baricade imaginare. Poate că și noi suntem manipulați, doar că de altcineva. Ei s-au dus și au votat conștiincios ce credeau ei că e mai bine, iar noi am privit zeflemitori de pe margine. Eu m-am dus la vot doar împotriva PSD, nu din convingere sau din simpatie pentru alte formațiuni. Cred că am răs de ei destul. Ne batjocorim tot pe noi. Poate că și noi suntem la fel de slabi și proști. Ce spune despre noi faptul că nu suntem în stare să concretizăm un alt mesaj, că nu putem coagula o idee și ridicăm din umeri în fața unei opoziții fracționate care a pierdut orice legătură cu realitatea?

Da, știu! N-am fost amuzant nici azi…

117 commentarii
437

Poate îţi place altceva

117 commentarii

Liviu Rarunchi iunie 10, 2018 - 9:59 am

Sincer? Superb. De ce? Pentru ca e transant de adevarat! E ceea ce am crezut mereu, Si varsta mea nu trece de 35: Pentru a incerca ceva real trebuie sa dai solutii! Si nu doar unei jumatate se tara, ci tarii intregi!

Reply
Ileana iunie 10, 2018 - 10:20 am

Bravo domnule Dan Pavel!
Am citit cel mai bun articol despre cea mai exacta radiografie a noastra la momentul actual! Echilibrat, fara ura, fara patimi si mai ales realist! Va felicit pentru asta!

Reply
Adrian iunie 10, 2018 - 10:27 am

Nu doar ca n-ai fost amuzant, dar ai si aratat cat de putin informat esti. Apucă-te sa urmaresti oamenii activi din USR si o sa vezi ca sunt foarte activi prin sate, explicand cu rabdare unor oameni indobitociti de saracie ce e aia munca, ce inseamna cand primarul fura si raman prea putini bani pentru utilitati.

Reply
Dan Pavel iunie 10, 2018 - 10:38 am

Ok. Sunt de acord. Spune-mi și mie, te rog, două soluții concrete din platforma program a USR! Un plan pe următorii ani sau niște noțiuni despre ce ar face USR dacă ar fi la putere. (vorbești cu un susținător și votant USR, btw)

Reply
Ionut iunie 10, 2018 - 11:15 am

Mai avem și o problema mare pe care populația de la tara se bazează atunci când vine vorba de educația lor politica și decizia de a vota sau nu pe cineva,ploconul. Eu nu am văzut pe cei de la USR sa străbată satele cu punguțe și gălețele. Chestia așa ieftina pentru publicul de la tara ,v-a prinde mereu. Proverb romanesc: ” Ce îi în traista nu-I minciuna .” Când cei care se ocupa de mite electorale v-or da coltul abia atunci sa spunem ca ar fi șansă de 50-50 la o discuție simpla . Am vorbit cu bunica mea și îi spun de protest și altele și ea calda mă intreaba:”Dar pensia se mărește? „.Eu i-am spus ca s-ar putea la finalul anului sa nu fie bani pentru plata pensiilor .Ar mai fi multe de spus. Oricum foarte fain articolul!

Reply
Ionut iunie 10, 2018 - 11:16 am

Hai ca am inteles ce vrei tu de la USR/opozitie ca sa ii atraga… sa le promita salarii si pensii marite, mii de autostrazi, curatenie in orase, aeroporturi, terenuri de fotbal, poduri, prosperitate, justitie etc.

Reply
Iulia iunie 10, 2018 - 11:39 am

Vă oţărâţi degeaba! Ăsta-i adevărul. Btw, USR se şi chinuie, nu glumă. Sunt puţini, deşi foarte bine intenţionaţi. La mine-n oraş (cu peste 130.000 de locuitori) sunt 4 membri USR, dar muncesc din greu.

Reply
Julius iunie 10, 2018 - 12:01 pm

Vezi ca nu înțelegi? Puteai sa te oprești la salarii și pensii mărite. .. Restul nu îi interesează. Întrebarea pentru autorul articolului merita sa ne transformam și nou în politicieni mincinoși pentru a câștiga acest electorat, știind ca nu vom putea aplica ce spunem pe termen scurt și mediu, chiar dacă ne-o dorim? Poate totusi merita acest sacrificiu pentru un viitor mai bun pentru toți.

Reply
Ciprian iunie 10, 2018 - 9:26 pm

Nu cred ca ideea este sa ne transformama in politicieni mincinosi. La cat de destepti si buni suntem chiar trebuie sa venim cu o solutie si un mesaj si pentru ei, nu doar pentru cei inteligenti. Da, pentru majoritatea celor care inchid ochii cu burta plina, nevoile mari sunt autostrazile, spitalele, scolile, pentru restul… nevoile mari sunt cele de baza, mancare si un acoperis deasupra capului.
Aritcolul pune punctul pe i si probabil multi din disperare nu vor observa adevarul gol golut. Toti ii detestam pe ceilalti si dorim sa disparam si sa ramanem noi cei mai buni sa traim intr-o tara perfecta, ceea ce este imposibil.
Trebuie sa venim cu o solutie si pentru ei. Una simpla care sa ii ajute si pe ei, momentan aditudinea noastra tinde un pic spre ceva extrem, intamplat prin Germania, si nu cred ca exagerez.

Marius iunie 11, 2018 - 10:03 am

@Ionut, Dan te-a intrebat ceva concret. Acelasi lucru am intrebat si eu cativa membri USR. Sa o intorc ca la Ploiesti stiu si eu. Btw si eu am votat USR.

Reply
Anamaria iunie 10, 2018 - 10:41 pm

nope, in ceea ce consta situatia actuala, nu e vorba despre oameni simpli aici si ca nimeni nu-i baga in seama pentru ca ei lucreaza in tarana. Nu noi suntem de vina, cei care dupa 12 ore de munca venim la protest sa mai stam si acolo cateva ore ca n-avem altceva mai bun de facut. Nu stiu pe nimeni care sa aibe lipsa de respect si consideratie fata de saraci si tarani. Fata de lene, fata de hotie etc, da, dar nu fata de munca de taran. Fac parte dintr-o familie de tarani si desi bunicii mei n-au avut educatie la scoala, au avut educatie acasa, asa si noi, vorba aia, cei 7 ani de acasa. In toata lipsa lor de posibilitati, inclusiv lipsa de a ne pune mancare pe masa, nu am primit niciodata sfatul de a fura ca si cutare o face, sa insel ca sa fiu inaintea altora, sa mint ca sa ma salvez pe mine si sa profit de oameni. M-a spala bunica in lighean de tabla, cu sapun de casa facut chiar de ea si eram mereu curata. Bunicul veteran de razboi si decedat in accident de munca, bunica cu 3 copii in grija. Sunt foarte foarte multe exemple de oameni simpli care totusi au reusit sa depaseasca momente grele in viata cu putin ajutor de la stat sa nici unul, dar intotdeauna cu munca cinstita si cu tarie de caracter. Nu mai scuzati lipsa de educatie! Indiferenta, lenea si dezinteresul omului sunt cele care duc la adevarata lipsa de educatie la care asistam astazi. Cunosc copii sateni fascinti de scoala si motivati sa-si „faca un rost in viata” si la fel cunosc oraseni si bucuresteni care nu vor sa faca nimic pentru ei sau societate pentru ca e mai simplu sa cerseasca sau sa traiasca pe spatele altora sau din ajutor social (poate chiar pe motiv neintemeiat), in timp ce altii trag sa isi puna macar o farfurie de mancare pe masa si vine Dragnea si mai adauga o taxa pe salariu ca sa nu mai faci nici de o farfurie de mancare pe zi. Bunica mea si toti oamenii din sat se adunau si discutau cand se faceau alegeri, ca sa stie pe cine voteaza. Era de bun simt si era responsabilitate impartasita. Chiar daca ranesti la porci, trebuie sa te intereseze ce se va intampla cu gloata ta de porci, daca votezi pe cineva care vrea sa-ti ia orataniile din curte sub orice pretext. Sunt si alte tari unde se practica agricultura si putem invata si aplica modelele lor si la noi sau sa fim noi mai creativi in calitate de experti mioritici si fosti reprezentati ai ciocanului si securii, doar ca momentan nu avem cu cine lucra la un plan de actiune si solutii pentru toata lumea pentru ca PSDul e prea ocupat cu propriile sale planuri de abuz in putere si eredicare a legii si impreuna cu legea, a dosarelor penale a tuturor parlamentarilor. Fiti sigur ca odata ce lucrurile vor merge spre bine, oamenii capabili care vor lua locul PSDistilor (sa speram ca vor veni oameni de calitate) vor adresa si astfel de probleme privind pozitia taranului roman.

Reply
iusere iunie 10, 2018 - 11:07 pm

Deci la o postare inteligenta si de bun simt, tu ai simtit nevoia sa faci campanie. Pentru un partid plin de atei si de iubitori de opoponari, care nu are nici o legatura cu fiinta profunda a romanului ! Bravos, mon cher ! Chiar crezi ca ai nimerit printre idioti ? Ia-ti mataluta catrafusele si canta la o masa care accepta mizeria asta de fractura logica !! Exact despre aceste imbecilitati pe care ni le servesti pe post de trufandale vorbeste si autorul articolului ! AICI NU ERA VORBA DESPRE USR SAU ALTE GLOABE PARTINICE NASCUTE DIN FINANTARI DUBIOASE ! Aici era vorba despre empatia pe care cei care se autointituleaza elita trebuie sa o aiba cu ala care le spala masina si le sterge copilul de cacat la cur in timp ce ei se mandresc cujob ul lor uluitor ! Cat de rupt de realitate ( ca sa nu zic prost!) trebuie sa fi sate trezesti, vorba lui Marin Preda – gaia-matzu- sa dai cu oistea progresista-n gardul national ?! Mars la umanitate !

Reply
Dana iunie 11, 2018 - 6:46 am

Haideti in USR sau in orice formatiune pe care o considerati “opozitie”. Puteti fi membru sau simpatizant, nu neaparat membru, toti sunt deschisi la colaborare cu oameni ce doresc sa se implice. Puteti contribui la definitea unor solutii si, foarte util, pentru ca aveti “condei” puteti sprijini foarte mult la ajustarea discursului pe intelesul maselor. In felul acesta va puteti implica activ si puteti participa la schimbarea acelor lucruri care nu va plac. E un mod in care puteti contribui concret.

Reply
GOGU iunie 10, 2018 - 1:33 pm

Si sa ne spui si noua care sunt acei Don Quijote de la Mancha ai vostrii si de cine sunt platiti sa isi toceasca opincile pe acolo. Ca oricum sa ajutati oamenii aia nu prea aveti cum si cu ce.. Mai mult propaganda e de USR… 3M pentru USR!

Reply
Vasile iunie 11, 2018 - 4:45 am

Evident prietenii tai din USR nu au fost în satele de unde au venit cei ce au fost la miting.

Reply
florea iunie 13, 2018 - 9:39 am

Iată o activitate complet inutilă. Cum să spui unui țăran român ce înseamnă munca? O mare aiureală marca USR.

Reply
Mihaita iunie 10, 2018 - 10:52 am

La munca oameni buni, nu la întins mana.

Reply
Oliver iunie 10, 2018 - 10:56 am

Trist de adevarat. Ce putem face?

Reply
TmBlog iunie 10, 2018 - 10:59 am

Foarte bun articolul, omule! Ai dreptate si mi-ai dat de gandit.

Reply
Laurentiu iunie 10, 2018 - 11:08 am

Foarte bun articolul. Dar iti dau un contra-exemplu 🙂
Vizita la Parlament a unor oameni din Tămășeni – Adjudeni
https://www.facebook.com/bulaiiulian2016/videos/1681029722017666/

Reply
gigi iunie 10, 2018 - 11:31 am

si cind te gindesti ca 50 % din populatie este la tara cu wc ul in fundul curtii , si cazanul de facut tuica in odaia a buna de teamă sa nu i l fure

Reply
Iulia iunie 10, 2018 - 11:33 am

Sensibil, concret, inteligent – un text scris de un om adevărat, profund, fără fasoane.

Reply
Adee iunie 10, 2018 - 11:38 am

Chiar daca ar avea un mesaj pentru ei, opozitia nu ar ajunge sa il comunice pesedistilor pentru ca ei nu urmaresc alte canale in afara de Antene si Rtv iar acolo nu vei vedea invitati din USR sau Ro+ ( PNL nu prea se mai poate socoti in opozitie). Ei nu vor sa ia in calcul si alte surse. Am avut o discutie cu un pesedist care considera ca era normal si ok ca un politician votat de el sa spuna ca propriul sau copil aflat in piata la proteste ar merita impuscat ( vorbesc de cazul cu mitraliera) si ca e un corporatist manipulat care minte cand spune ca nu a luat bani de la Soros sa iasa in strada. Imi pare rau dar am zero empatie pentru astfel de specimene si pentru votantul psd in general. Eu una nu mai pot sa am empatie si respect pentru unii care ar bate un copil pentru ca il deranjeaza plimbandu-se cu trotineta. Am de-a face cu ei in fiecare zi si nu sunt atat de inocenti cum par.

Reply
Ciprian iunie 10, 2018 - 3:51 pm

De ce nu se poate numi opozitie?…cred ca e singurul care face ceva concret; Orban bate tara in lung si-n lat(sate, targuri, zile ale oraselelor), a depus plangere impotriva guvernului, Catu e foarte activ in parlament(sesizarea cu pilonul 2), samd…(mai pot da exemple, dar mi-e lene sa scriu). USR si ăia ai lui Ciolos (atentie, nu el)…hipstereala elitista( de foarte multe ori aroganta) – exact cum zice Dan Pavel (mai sunt si-n regula, dar nu majoritatea)! Ei si fanii lor, se uita pe recorder.ro si-si spun cat sunt ei de destepti vis a vis de aia, ca ei lucreaza la corporatie, ca au 2 camere cu credit pe viata, ca au un telefon ”flagship” luat cu credit de la Provident, se duc 2 sapt vara in Grecia si un city break la Viena, ca pe ei nu-i ”cumpara” nimeni cu 50 de lei, desi i-au votat pe Basescu, Udrea si EBA(gratis:)) ) – the romanian dream!

Reply
Ciprian iunie 10, 2018 - 9:30 pm

Daca suntem mai buni si mai desptepti ca ei trebuie sa ne folosim de toate resursele si sa le intelegem gandurile. Trebuie sa stai si sa ii asculti si sa le intelegi reactile ca sa ii poti trage de partea ta. Momentan noi vrem autostrazi, spitale, scoli, le vrem acum, nu mai avem rabdare. Ei vor doar ceva de mancare, un pic de curent pentru TV si caldurica. Nu ii intereseaza soselele noastre, nu vor sa plece nicaieri, nu au nevoie de doctori, oricum nu au bani de medicamente, nu au bani sa ii trimita pe copii la scoala… asta e cealalta Romanie, ea exista si este aproape jumatate cred.

Reply
Andrei iunie 10, 2018 - 11:45 am

USR o combinatie de gay si misei precum nicusor sau betivul ala gras de doarme prin parlament. PNL cu orban sunt ca aia din filmele cu zombi si tot mai portocalii din lipsa de reactie a galbenilor tot mai scarbiti de steagul sub care sunt. RO+ vor sa ia usrul dar acolo e degringolada totala asa ca despre care dreapta vorbim cand toti se mananca intre ei noroc cu stanga ca dau cu batul in balta si mai tin dreapta in viata la aparate altfel aveam un singur partid in tara si ala din fostul pcr asa ca Romanie de ce mai respiri cand esti sufocata de prosti politici…

Reply
Mariana iunie 10, 2018 - 1:21 pm

Andrei, stii totusi despre ce vorbesti sau scrii asa, de dragul de a scrie? Combinatie de gay si misei? Nu cumva ai gresit partidul?

Reply
Vlad iunie 10, 2018 - 2:03 pm

„Betivul ala gras de doarme in parlament” e cel mai activ parlamentar din Romania:
http://www.mediafax.ro/politic/mihai-gotiu-usr-se-declara-cel-mai-activ-senator-cu-410-intrebari-interpelari-si-declaratii-17007645
A fost o scapare si si-a cerut scuze. Si-a donat indemnizatia pe o luna si nu s-a mai intamplat de atunci. Betiv nu inteleg de ce l-ai face.

Reply
ana iunie 10, 2018 - 11:51 am

”Nu se teme de maioul plin de transpiratie” – stiti cine nu se teme de maioul plin de transpiratie, medicul care te consulta pana la piele atunci cand n-ai minimul respect sa te speli inainte de consult, sau macar o data pe zi, just in case, sau pe picioare cand vii la doctor cu slapii cu care umbli prin praful ulitei. Bunicii mei au fost toti tarani, parintii mei au fost muncitori, au muncit greu dar n-au mirosit niciodata a jeg, a branza da, a afumatura da, a sudoare da, si aveau haine de sarbatoare pentru popa, pentru doctor, pentru invatator, pentru inmormantare, haine de somn, haine de munca, haine pentru mers in grajd. Nu le dadea niciodata cineva zapada din fata curtii si nu iroseau vreodata o bucata de paine.
”Vrea ca trogloditul să se ridice la nivelul ei” – da, pentru ca nu trebuie sa ramanem intr-un perpetuu ev mediu, ce-i gresit in a cere celui needucat sa profite de atata scoala cata mai este la liber? Nu-mi spuneți, va rog, ca cei care si-au facut filmulet si postat pe net, sunt saraci lipiti pamantului. Sau cei care-mi strigau aseara pe bulevard ”ridica fustita sa iti vad nu stiu ce” sau ”puteai sa o iei de la spate ba”, imbracati in imaculate tricouri albe, erau nestiutori sau obositi de munca.
Nu-i vorba nici de Rushdie, nici de Netflix. Este vorba despre a sti unde iti este locul, da, si eu sunt socialista in vederi dar trebuie sa stii ca nu se cade sa te tragi de sireturi cu profesoara de la scoala iar atunci cand te nedreptateste la nota poti sa argumentezi de ce vrei mai mult, fara sa o apelezi cu ”Fa”. Foarte bine spunea cineva undeva pe FB ”ce daca a furat Dragnea in tinerete, am furat si noi”. Da am furat toti, si eu am furat cartofi in practica la scoala generala, dar am furat ne neajuns, nu mi-am facut casa si nu ma pot baga in aceeasi oala. De-aia le place Dragnea & co, pentru că ei spun ca e ok sa te tragi de sireturi cu oricine, ca e ok sa-i spui sefului DNA sau presedintelui sau oricui, direct pe nume, ca suntem toti egali. Nu, nu suntem toti egali decat in natura noastra umana si in drepturile noastre, restul e o chestiune de contract social, sau construct sau cum vreti. Si nu trebuie sa stiu eu ca tatele de la bloc tot ce face CEDO si CCR si MCV ci trebuie sa stiu ca acolo sunt oameni pregatiti pentru meseria lor, asa cum sunt eu pentru a mea indiferent ca sunt maturator, sau strungar sau medic. Da, trebuie sa ma preocupe sa isi faca treaba, dar nu sa ii caut eu la spiritul legii, cum fac Dragnea & co. Dragnea & co sunt ceea ce ne place la toti, atotstiutori, calduti, merge si asa, sa facem o schema mica, sa nu ne asumam, de-aia plac.
De departe, cel mai dramatic slogan strigat in toate pietele din Romania, mi se pare ”nu vrem sa fim o natie de hoti”. Iar cei ce au venit in piata, imi pare rau dar in asta ne transforma, da ei au venit pe banii mei si nu le pasa, nu s-au oprit o secunda sa se gandeasca la asta, pentru ca nu-i intereseaza, pentru ca nu vor sa faca un efort, pentru ca efortul e neplacut, pentru ca e bine sa se faca, sa se dea sa se, sa se, impersonal si fara responsabilitate.
Si da Ciolos a facut pentru agricultura cat n-a facut Dragnea vreodata dar nu se duce sa se bata pe burta la un mic si o bere cu nea nu stiu care si sa le traga de codite pe fetele din sat. Vi se pare ca Angela Merkel face asta?

Reply
Iulia iunie 10, 2018 - 12:27 pm

Foate bine punctat Ana !!!

Reply
Roxana iunie 11, 2018 - 5:44 am

Foarte corect. Cuvint cu cuvint gindurile mele. As adauga ca am auzit de m-am saturat cuvintele: „…sa ne dea ceva. PSD-ul ne-a dat ceva. Nu mult, da’ ne-a dat. Aialalti nu ne dau nimic…”. Asta spune multe despre o buna parte din „cealalta Romanie”.

Reply
Alina Urs iunie 12, 2018 - 4:34 am

Ar fi o completare la articol. Insa Romania are doar 100 de ani, si inca avem Wc-urile in fundul curtii. Cand merge in fundul curtii romanul de la tara nu o face ca sa-si scoata periuta de dinti! Pana nu se rezolva asta, romanii vor puti a sudoare si vor fi plini de bube cand merg la doctor. Igiena si curatenia sunt primul pas spre civilizatie si degeaba avem pretentia sa-i plimbam cu automobilul electric pe autostrada cat nu suntem in stare sa rezolvam atat. De la Carol I si Ceausescu, nu s-a mai gandit nici un politician sa-i invetemai pe romani intai sa se spele. Si da, asta este prima conditie la care romanii ar avea dreptul si obligatia!

Reply
G.G. iunie 19, 2018 - 5:58 pm

Foarte frumos, stimata doamna. Ce minunat ar fi ca cei tineri sa fie educati sa-si cunoasca locul. Din pacate incepe sa dispara aceasta pedagogie a formarii tinerei generatii pentru viata.

Reply
Madalina iunie 10, 2018 - 12:56 pm

Exact la lucrurile astea ma gandeam si eu in timp ce citeam articolul! Am vazut mai multe filmulete de la mitingul de ieri, filmate de persoane diferite, aratand diferite fete ale celor care au fost acolo. Intr-adevar, erau si oameni simpli, dar cred ca mai bine de jumatate erau din categoria descrisa de ANA, adica cei care asteapta sa le pice din cer, sa primeasca tot ce vor fara niciun efort.

E adevarat ca cei din opozitie gresesc prin limbajul folosit, este un contrast evident intre discursurile lui Dragnea si ale lui Ciolos. Oamenii nu inteleg ce vorbeste Ciolos pentru ca sunt needucati, pentru ca e mai usor sa se descurce cum pot, sa astepte pomana, sa mearga la furat decat sa termine 12 clase, sa citeasca niste carti sau macar sa foloseasca telefonul cu internet, pe care il au cu siguranta, pentru a invata niste lucruri. Educatia este una din temele pe care insista cel mai mult USR si Ciolos si nu degeaba, insa rezultatele unei educatii bune se vad dupa ani buni.

Reply
Mara iunie 10, 2018 - 2:52 pm

Da, Ana!

Reply
Stefan iunie 10, 2018 - 8:56 pm

:*

Reply
Cristi iunie 10, 2018 - 9:01 pm

Super tare !
Mai tare decât articolul in sine !
Respect pentru aceasta si sunt convins ca tabara generație v-a deschide ochii tuturor pentru o democrație adevarata constructoare de bunăstare . dezvoltare si respect !

Reply
Andrei B iunie 10, 2018 - 10:02 pm

Bravo, Ana draga! Bine ca mai exista si oameni care gandesc cu capul, ca n-am trecut toti la plantat capsunele cu ciorditorii si mangaiat putorile pe crestet. Alo, domnul Pavel, fiti atent aici, nu mai difuzati basme.

Reply
iusere iunie 10, 2018 - 11:08 pm

Deci la o postare inteligenta si de bun simt, tu ai simtit nevoia sa faci campanie. Pentru un partid plin de atei si de iubitori de opoponari, care nu are nici o legatura cu fiinta profunda a romanului ! Bravos, mon cher ! Chiar crezi ca ai nimerit printre idioti ? Ia-ti mataluta catrafusele si canta la o masa care accepta mizeria asta de fractura logica !! Exact despre aceste imbecilitati pe care ni le servesti pe post de trufandale vorbeste si autorul articolului ! AICI NU ERA VORBA DESPRE USR SAU ALTE GLOABE PARTINICE NASCUTE DIN FINANTARI DUBIOASE ! Aici era vorba despre empatia pe care cei care se autointituleaza elita trebuie sa o aiba cu ala care le spala masina si le sterge copilul de cacat la cur in timp ce ei se mandresc cujob ul lor uluitor ! Cat de rupt de realitate ( ca sa nu zic prost!) trebuie sa fi sate trezesti, vorba lui Marin Preda – gaia-matzu- sa dai cu oistea progresista-n gardul national ?! Mars la umanitate !

Reply
Satul de suditi iunie 10, 2018 - 11:10 pm Reply
Cristian iunie 11, 2018 - 5:37 am

Chapeau Ana!

Reply
Valer Tosa iunie 11, 2018 - 10:42 am

Excelent comentariul, mai bun ca articolul!

Reply
Diana iunie 11, 2018 - 12:22 pm

Bravo. E naiv sa ne inchipuim ca-s toti amarati, doamne, iarta-i ca nu stiu ce fac si daca doar ar cobori careva in batatura lor s-ar rezolva treaba. S-a mai vazut ceva cu ocazia mitingului si anume lene, parvenitism si lasitate. Miile de bugatari carati acolo, nu mor de foame si au si (un minim de) educatie. Cate dintre sutele de persoane care au postat pe mitingcujapca.ro au avut curajul sa spuna NU sau sa faca o plingere? Astea fiind zise, la parlamentare astia au fost 18%. Aia de n-au votat au fost 61%. Mai realist e sa-i mobilizezi pe ei decat sa-i schimbi pe ceilalti in 2 ani. Toate bune si frumoase cu ceea ce sugereaza dl Pavel, doar ca va dura vreo 20 de ani. In cel mai bun caz. Sper sa ma insel….

Reply
Nicolae iunie 10, 2018 - 12:23 pm

Rezonez maxim!

Reply
Cosmin iunie 10, 2018 - 12:24 pm

Și ce ar trebui să facă opoziția concret, cu exemple, ca să ajungă la ”troglodiți” ?

Reply
Mr. W iunie 10, 2018 - 9:30 pm

Să militeze pentru plecarea din ţară, cât mai repede şi cât mai definitiv (sic!) a celor care încă mai gândesc.
Nu glumesc.
România (ca popor) e terminată, e în comă pentru următoarele 5-6 generaţii. România a sângerat înspre restul lumii oameni cu caracter şi inteligenţă de mai bine de o sută de ani: în timpul primului război mondial, în timpul crizei din 1929-1933, pe parcursul celui de-al doilea război mondial, în cei 45 de ani de comunism şi cei 27 de ani de după. I-au alungat şi îi alungă restul poporului, modul în care se munceşte şi trăieşte aici, starea generală de spirit, lipsa de educaţie (generală, civică, de bun simţ, intelectuală, etc).

Dan Pavel îi ceartă pe opozanţi că nu se apropie de popor. Întrebarea mea este: au cum să se apropie de popor, altfel decât devenind exact PSD? Pentru că poporul nu îi respectă pe cei învăţaţi, AICI e marea problemă. Da, sunt de acord, cuvintele mari ale opoziţiei nu rezonează cu omul de rând, cel din mediul rural, cel cu 4 clase şi căruia îi moare vita-n curte. Dar mai spun că nu ar trebui să rezoneze, că omul de rând, indiferent cât de „prost” (în sensul de simplu, needucat, bătut de soartă) ar fi, trebuie să aibă un respect faţă de acela care are „şcoală”. Omul de rând ar trebui să-şi dea seama că un „învăţat” îl poate conduce spre prosperitate, bogăţie, un trai mai bun. De ce nu face omul de rând asta? Ei bine, aici ajungem la adevărata problemă, pe care Dan Pavel o evită elegant: omul de rând nu mai are caracter. Iar eu, ca opozant, nu am cum să merg să i-l reconstruiesc, indiferent cât şi cum aş încerca.

Omul de rând votează PSD pentru că el şi PSD-ul rezonează reciproc din punct de vedere caracterial: să moară şi capra vecinului, să fur şi eu ca toţi ceilalţi, „să se facă”, „să se dea”, iar din acest nămol al lipsei de bun simţ nu se poate evada decât prin educaţie intensivă, efectuată cum trebuie, adică exact ceea ce omul de rând, copil fiind, nu primeşte. Iar Dan Pavel se aşteaptă să meargă un opozant şi să le facă tuturor… ce? Un crash-course de educaţie civică?

Poate că e momentul să acceptăm că românii, ca popor, suferă de o boală care momentan nu are leac, şi să îi urmăm pe cei câteva milioane de concetăţeni care au ales exilul.

Reply
Marius iunie 10, 2018 - 12:46 pm

Cum se presupune ca ajungi la oamenii aia fara sa o dai in populisme cu promisiuni fara acoperire, mite electorale, s.a.m.d.? Ce anume din onestitatea si bunul simt al celor din USR si RO+ este elitism? Diferenta intre categoriile de alegatori de la tara e ca intre Ciolos, taranul care a facut agricultura si s-a ridicat pe propriile puteri si Dragnea, taranul care a facut bisnita si s-a ridicat cu furtisaguri. Bunul simt. Stiu oameni de la tara care vad minciunile PSD si stiu la fel oameni care oricat ai incerca sa le explici vor ramane la nivelul de Iohannis nazistul, Ciolos sorosistul si PSD partidul salvator.

Reply
Andrei B iunie 10, 2018 - 9:54 pm

Bravo, domnule, scurt si la obiect. Pe domnul Pavel l-a lasat pixul de ceva vreme, a trecut la ecumenisme seci si platitudini de domnisoara batrana.

Reply
Robert iunie 10, 2018 - 12:54 pm

Nu cred că articolul aduce noutăți. S-a mai scris din perspectiva asta. Domnule Pavel, eu zic așa: în loc să ne întrebați pe unul și pe altul ce puncte există în programul USR pentru oamenii ăștia, mai bine întrebați PSD-ALDE, care au majoritate și guvernează de un an și jumătate, cum le-au îmbunătățit viața acestor oameni? Cu cât la sută le-au redus sărăcia? Ce a făcut pentru ei ca să îi educe? Ce le-a dat mai mult decât câțiva lei în plus, care, în condițiile inflației, nu înseamnă nimic? Că USR are vreo 10% din voturi și abia a ieșit din găoace. Iar mișcarea lui Cioloș se chinuiește să se facă auzită fără să dispună de banii noștri din taxe și impozite. Dacă vrem să avem o direcție, trebuie să strigăm totuși „Jos cu proștii”, deoarece, fără doar și poate, Dăncilă e o PROASTĂ (autentică, fără drept de apel) și totuși trebuie să suportăm rușinea de a o vedea în (poate) cea mai importantă poziție de decizie din stat. Lucrurile sunt totuși albe și negre: bine și rău, justiție și corupție, adevăr și minciună. Nu-mi spune că sunt un fraier care iese în stradă degeabă. Vrei soluții? PSD să nu mai protejeze corupții. Să facă alea 8 spitale promise. Să facă autostrăzi. Să promoveze oameni competenți, nu pupincuriști, ipocriți, hoți și șmecheri. Să stimuleze economia prin măsuri adevărate. Să înceteze să mintă și să facă propagandă. Astea sunt măsurile. Că de muncit muncesc și eu, și mama, și tata. Muncim din greu, fără să ne plimbăm în mașini de lux ca mulți ăștia din clanurile mafiote PSD. NU, nu accept așa-zisul dumitale perdaf. Răbdare, domnule, am avut destulă. Sunt 30 de ani de când am „ieșit” din comunism, mi-a trecut viața și nu mai am răbdare. Vreau să văd în față oameni cât de cât onești, vreau legi corecte, care să ajute pe toată lumea. Și nu mă lua cu amărâții care au venit să vadă Bucureștiul. Nu de asta au venit. O știm cu toții foarte bine.

Reply
satul de suditi iunie 10, 2018 - 11:11 pm Reply
Claudiu iunie 11, 2018 - 10:22 am

Bine punctat, Robert!
Eu sunt totusi curios, ce au rezolvat PSD cu acel miting (meeting)?
S-au facut si mai de rahat fata de cum sunt.
Scarba si ura celor ce nu poarta ochelari de cal a crescut si mai mult.
D-na Firea, ii zic d-na ca femeie ca altfel =0, ea punea intrebari si tot ea raspundea imediat pentru ca prostimea de acolo habar nu avea(u) de ce se afla la acel miting?
Asta este nivelul la care s-a ajuns?
Pe vremea lui Ceausescu mai veneai obligat de 23 August, eu am fost si de placere odata.
Dar cizmarul ala, asa cum a fost el, prost in opinia unora (nu si a mea), macar cind spunea ceva, se tinea de cuvint si facea.
Pe vremea lui nu exista „nu se poate, nu avem cu ce sau nu vrem”.
Aproape zilnic trec cu tramvaiul 41 peste podul Ciurel si citesc acolo „Amenajarea complexa a raului Dambovita”.
Oficial mai era scris in continuare „Ctitorie a epocii Nicolae Ceausescu”.
Poate curind or sa completeze ei „Realizare a marelui partid social democrat”…

Reply
Cipslim iunie 10, 2018 - 1:14 pm

MA doare gura si degetele de cate ori am spus ca motivul pentru care lumea voteaza PSD este pentru ca nu ar vota niciodata cu elitismul. USR cel putin este o formatiune extrem de imputita, care se ghideaza pe principiul identitatii de grup, cu idei care nu au legatura cu societatea si cu idei periculoase si anti democratice.
Ciolos insa e din alt aluat, si atata speranta mai avem, ca aia care il urmeaza pe el au dreptul sa fie si crestini si anti-PSD, si tarani, si ANti-PSD

Daca nici asta, apai ura si la autogara

Reply
Angelica iunie 10, 2018 - 1:21 pm

Felicitari!

Reply
Dani Nechifor iunie 10, 2018 - 1:31 pm

Nu stiu exact ce si cum le-a spus, insa mi-a mai venit inima la loc dupa ce m-a lovit articolul tau. De multe ori m-am intrebat si eu ce naiba intelege bunica-mea din ce vorbeste Iohannis sau Ciolos 🙂
https://www.facebook.com/bulaiiulian2016/posts/1683004328486872

Reply
Mr. W iunie 11, 2018 - 5:32 pm

Păi aia e şmecheria, că nu trebuie să înţeleagă.
Nici eu nu înţeleg cum funcţionează un ceas, pe bune, n-am idee ce-l face să arate ora exactă, dar tot mă ghidez după el.
Bunica ta, precum şi a mea, odihnească-se în pace, trebuie doar să îşi dea seama care e mai deştept şi cinstit, informaţii publice şi foarte vizibile de altfel. Să respecte omul învăţat şi să-l dispreţuiască pe hoţ şi mincinos. Atât.

Reply
Gheorghe iunie 10, 2018 - 1:38 pm

Nene Pavele esti subtil rau! Am citit tot articolul si ce am inteles?. Ca in politica, chiar daca nu faci nimic pentru cel caruia ii ceri votul, da bine sa-ti pui cizme de cauciuc, sapca muncitoreasca si pufoaica si castigul este garantat, pentru cel sarac te simte drept unul de al lui. Este? Cred ca asta ai vrut sa spui in esenta! Si ai mai spus ceva: Retardatul economic de Boc! De ce e retardat economic Boc si nu Tariceanu, cel care a lasat tarii o inflatie de peste opt la suta si economia in pragul colapsului? Retardatul de care spui si-a pus viitorul politic pe masa si a reusit cumva sa evite apocalipsa. Spui ca esti anti PSD? Nu te cred amice! Ba chiar cred ca articolul dumitale e o manipulare fina si abjecta! Mai dai si matale un sut in fundul opozitiei, ca nu primeste destule de la mai marii tarii!

Reply
POP alice iunie 10, 2018 - 1:39 pm

Mulțumesc mult, un răspuns și în locul meu, doar spus mult, mult mai coerent, mai bine

Reply
Stefan iunie 10, 2018 - 2:15 pm

Am inceput sa citesc entuziasmat ca sa ajung doar sa ma enervez. De ce nu vrei sa vorbesti si tu tot din calitatea de participant? De ce tu trebuie sa fii observatorul care crede ca doar el vede iar restul ori nu vad ori sunt prosti si n-au solutii? Ca sa existe grupul asta minuscul de parlamentari USR, care in opinia mea reprezinta o minune ca exista, s-a muncit pe branci si s-au cheltuit bani personali. Tu ce ai facut? Da spune macar, te rog, o idee cu sanse de realizare si hai sa vdem daca se poate realiza cu resursele avute la dispozitie. Si eu vreau sa fiu tanar, frumos, sanatos si bogat. Si nu sunt deloc.

Reply
Lucian Stoica iunie 10, 2018 - 2:20 pm

Dan, le-ai arătat celor din opoziție cum ar putea cîștiga alegerile. Tu ai fost în piață, eu m-am uitat foarte atent la televizor, la fețele lor. M-a uimit tristețea cronică și debusolarea imprimată pe frunțile lor. Ai dreptate. Ideile din srticolul ăsta ar trebui predate celor din partide. Cu tristețe, te felicit!

Reply
Ladislau Szőke iunie 10, 2018 - 2:32 pm

Impecabilă analiză. Pasul următor? Înlocuirea PSD cu un partid populist pe model italian sau spaniol? Sau o extremă dreapta veșnic atentă la problemele la problemele națiunii pe model austriac, german sau olandez? Oare partidele sunt acelea care trebuie să se ocupe de pulime sau mai degrabă ar trebui îngrășată clasa mijlocie, asta a USR-ului și a lui Cioloș, ca sărmanii aceștia să nu fie la cheremul politicului? Dacă sunt angajați la stat sau sunt asistați social, tot timpul vor asculta de PSD. Acești oameni votează după o analiză a situației țării, ei votează după ce li se spune. La TV. la birt, la primărie, la serviciu. Poate dacă sunt angajați la privat, șeful le spune să mai voteze și cu alții.

Reply
Corina Feghiu iunie 10, 2018 - 3:09 pm

Cred că undeva după prima treime a articolului m am pierdut. De ce?! Pentru că ipoteza o găsesc profund eronată.
Dreapta are un mesaj. De fapt Cioloș. Cu mesajul lui rezonez. Și anume: schimbarea începe cu mine însămi și cu fiecare dintre noi. Știu ce sunt, știu ce vreau. Ce fac pentru a parcurge drumul de la „ceea ce sunt” la „ceea ce vreau”? Nu aștepta să te rezolve altcineva, implică te!
E greu de digerat un astfel de mesaj. Presupune asumarea responsabilității, muncă!

PSDul nu empatizează cu oamenii simpli, ci doar le exploatează fricile, vulnerabilitățile. Le spune ceva gen : „stați liniștiți, nu trebuie să ieșiți din zona de confort, vă ducem noi pe brațe pe drumul de la „ceea ce sunt” la „ceea ce vreau”.

Drumul de la statutul de victimă la cel de responsabil pentru mine însumi/însămi va trebui parcurs de fiecare dintre noi și de noi toți împreună.

Sunt bugetar susținător al dlui Cioloș. Și am participat la acel survey al RO+. Iar la întrebarea cum pot contribui pentru realizarea schimbării pe care mi o doresc am răspuns: „prin exemplul personal”.

Să auzim de bine!

Reply
Teodor iunie 10, 2018 - 3:36 pm

Articolul tău grețos nu poate fi îndoit cu toate lămâile din lume. Am citit doar primele paragrafe, e ilizibil din punct de vedere al bunului simt, cel puțin, deoarece este extrem de tendențios.
Nu văd sa expui originea saracirii acelor bieți oameni aduși cu arcanul la manifestația grețoasă.
I-a sărăcit Cioloș, Boc, Basescu sau Johannis? Sau peste 70 de ani de trăit sub PSD (PCUS, PPR, PCR, CPUN, PDSR, ca antedenumiri)? Fără sa te obosești in a raspunde, îți argumentez eu: articolul tău este preluat și share-uit de puii de jefuitori care s-au înfruptat din ce era menit si de drept meritat de amărâții pe care ii deplangi. Felicitări, mori.

Reply
gheorghe iunie 10, 2018 - 3:47 pm

Bunica-mea voteaza USR. Femeie simpla de la tara (89 de ani). Cum ea isi da seama ca nu e ok sa-ti vinzi votul pentru cateva kilograme de zahar sau faina asa isi dau si altii seama. E chestie de bun simt. Sa nu-i mai disculpam atata.
Adevarul e ca comunismul a omorat bunul simt la romani. Inainte intelecutalul, preotul, medicul, inginerul erau priviti cu mult mai multa stima de catre oamenii de rand, acum sunt niste paria. Trebuie sa fii fraier sa te spetesti atatia ani prin scoala.
De acord ca nu prea exista oportunitati la sate si e destul de sumbra situatia. Dar ia incearca sa faci o mica afacere agricola cu un profit sustenabil (in niciun caz mare) si cauta oameni prin sat sa munceasca cu ziua sau chiar sezonier. Dap, asa e, o sa incepi sa-ti dai seama ca probabil nu ai nici cu ce sa-ti scoti investitia (pentru ca vor salarii de UE sau, daca nu, e ok si cu ce le da primarul, de ce sa munceasca ei „pentru tine”).
Hai s-o lasam pe-asta cu elitismul USR-ului si #rezist ca nu e chiar asa. Si nu vine nimeni sa te puna de la umbra la soare pana nu depui un minim efort. Incepe de jos, ca Roma n-a fost construita intr-o zi.

Reply
Ana Maereanu iunie 10, 2018 - 4:05 pm

Foarte adevărat ce ați scris! Știți că la mitingul de ieri, de susținere a PSD, au fost trimiși oameni din partea PNL-ului? Își dau mâna penalii pentru a rămâne în funcții. Îi convine opoziției cum lucrează PSD-UL, lucrează și pentru ea. Trist pentru cine mai speră că se va schimba ceva în țara asta!

Reply
Stefan Buga iunie 10, 2018 - 4:20 pm

Foarte frumos scris si adevarat!

Reply
Mihai Gheorghe iunie 10, 2018 - 4:53 pm

Frumos, cum numai un designer putea scrie, o singura observatie pe text „PSD se pricepe la logistică și organizare ca nimeni altul.” As corecta paragraful asta – teasing.
Recunosc, m-am intrebat cu oarecare invidie la cat de bine se organizeaza PSD-ul in general, mitingul de ieri a fost una dintre demonstratiile publice de forta si pricepere. Am incercat sa imi dau seama de unde atata iscusime la capitoulul „events”. Mi-am dat sema ca nu este meritul capetenilor PSD, este defapt o reteta veche cu tot cu structura ramasa de la PCR. Subordonarea, obedienta, supunerea ierarhica la partid sunt instrumente inca active in mintea unor oameni care au fost crescuti sub acea presiune. Eu fac parte din generatia celor care nu au prins comunismul, sau cel putin eram prea mic ca sa pot sa-l inteleg sau sa fiu injectat cu acea doza de presiune si supunere. Deci as zice ca sa dam credit PCR-ului ce este al PSD-ului acum, ei doar au stiut sa calareasca acest sistem de presiune si teama pe care unii inca il mai aveau in sange si sa-l reactiveze. PSD-ul reuseste astfel sa tina activ cultul dezvoltat in ani buni de PCR, frica de partid.

Reply
Dorin Ciobica iunie 10, 2018 - 5:01 pm

În concluzie, noi râdem și glumim, iar pe Dragnea-l suduim, da’ ultimul porumbel mai scapă câte-o gheară.

Ce-i lipsește în totalitate opoziției – fie cea reală, fie cea care luptă ca să ajungă la ciolan – este comunicarea cu omul de rând, chestie pe care Iliescu & Sons o stăpânesc la perfecție.

Discursurile cu fraze tehnice, limbajul pentru specialiști etc. nu înseamnă nimic pentru cei care merg conștiincioși la vot, de fiecare dată, și-i aleg pe ăia care vorbesc pe limba lor. E mult mai simplu să înțelegi „Noi v-am dat, ei v-au luat” decât „Recesiunea mondială și-a spus cuvântul și pe indicii de la Bursa Română”, sau „Iohannis a vândut copii, decât „Dragnea a fraudat alegerile și are proprietăți în America de Sud”. Până la urmă, „Brazilia” nu mai este echipa aia de fotbal cu Eusébio, iar drumul până la Dorohoi este aventura vieții pentru o mare parte din electoratul roșu.

Altminteri, bivolii fac zid comun în calea lupilor, chiar dacă, ulterior, se impung pentru vreo demoazelă mai pieptoasă.

Asta dacă nu vreți ca omul de rând să înțeleagă, atunci când explicați savant că a crescut ROBOR, că-i vorba de niscai bani primiți în plus de biserică și să mai pună niște acatiste pentru Dragnea.

Reply
gigi kent iunie 10, 2018 - 5:25 pm

m-a enervat de-a binelea articolul. nu l-am citit pe tot. pesedeul DOAR electorat din ala poate aduna. pentru ca p-ala il poate pacali (nu vorbim aici de fidelizari ideologice, nu suntem tampiti). electorat care DOAR asta intelege: mici, bere, si pomana de la stat. sa ne ajute statul. degeaba ma duc eu sa-i explic DE CE nu e bine asa si e mai bine altfel. ce dialog sa am cu el? sa-i spun ca astia te fura, cand el e multumit ca primeste si el ceva? pentru ca stie ca e incompetent si lenes si ca nu s-ar califica intr-un mediu concurential. le e frica.
ce sa faca opozitia? sa se apuce si ea sa-i minta, ca si pesede? sau pana la urma care e nedumerirea ta? sa traga toti de aceeasi speriati? nu nenea, au electorat. nu le trebuie talpa tarii. ‘doctrinar’ nu alora li se adreseaza. d-aia unii sunt liberali si altii socialisti. aaa…ca nu-s in stare sa-l canalizeze pentru ca sunt incredibil de incompetenti si corupti la randul lor? aia e altceva.
nu-i asculta nimeni si ei nu-i vad pe ceilalti? 🙂 taranul roman are milioane de copii plecati afara, care le tooot spun sa nu mai puna botu’ la jigodiile de la tv. ai mai multa incredere in ala de pe sticla care te minte de un sfert de veac decat in propriul copil? 🙂
si inca o idee: trebuie sa admiti ca multi oameni sunt pur si simplu prosti dincolo de orice speranta. e un adevar genetic.

Reply
gurd iunie 10, 2018 - 6:35 pm

Astept de 20 de ani sa aud de la un partid solutii pentru micii intreprinzatori, SRL-istii mici, microintreprinderi. Orice partid nou format a ajuns sa fie interesat numai de voturile bugetarilor.

Pentru oamenii veniti la miting am mila doar pe jumatate, e suficient, ei pentru noi nu au deloc. Si ma gandesc doar la cei care au profitat de ocazie ca sa vada Bucurestiul. Nu pot sa am mila insa pentru angajatii din primarii, au castiguri mai bune decat mine, au concedii, au drepturi pentru ca a avut grija clasa politica sa-i multumeasca.

Eu nu am mai avut concediu de 10 ani pentru ca nici nu am putut lipsi si nici nu am avut bani de concedii. Despre noi cand vom vorbi?

Reply
Andrei iunie 10, 2018 - 6:56 pm

Să meargă la coasă dacă le mor vitele de foame, putorile dreq!

Reply
Crina iunie 10, 2018 - 7:39 pm

Concret PSD a dublat alocatiile, le-a promis si a crescut punctul de pensie, a crescut pensia minima,le-a mai promis cresterea punctului de pensie si salariul minim in etape. Dreapta i-a amenintat ca le taie ajutoarele, pensiile si a scazut salariile. Chiar nu e de mirare ca PSD are scor mare la alegeri. Si e adevarat ca ei nu vad o alternativa mai buna.

Reply
Domnul Radulian iunie 10, 2018 - 7:41 pm

Doar cu teroarea, forța pot fi stăpâniți sclavii. Nicio milă pentru votanții PSD! Ochi pentru ochix dinte pentru dinte! Ashes to ashes, dust to dust, fade to black!

Reply
Eugen Marola iunie 10, 2018 - 7:50 pm

Calaul a fost in Piata impreuna cu victima lui. Nimeni dinafara nu poate perturba aceasta relatie . V-ati intrebat vreodata daca acesti oameni fac vreun efort pt a schimba ceva in viata lor? Nu fac. Ei doar secreta ura si-si vaita neputinta. Nu au nevoie de partide pt a-si ameliora situatia ci de o religie.

Reply
Anca Cristian iunie 10, 2018 - 8:07 pm

Cred ca daca nu existai, trebuiai inventat! Pavel Președinte!😂

Reply
Dana iunie 10, 2018 - 8:13 pm

In sfârșit ați pus punctul pe i. A trebuit sa vina provincia amarata, tristă, săracă, la București, ca sa aflăm că acești oameni susținători ai PSD ( ați explicat foarte bine de ce), Există. Sigur că există și ei sunt parte a acestei țări dintotdeauna, doar că elita ii consideră oameni urâți, rai, putori, manelisti, cocalari. E ușor să arunci cuvinte când habar nu ai cum trăiesc, ce viața și-ar dori, ce tristețe este pentru marea majoritate care fug departe să-și câștige o paine, amara. Nu vrem sa avem un popor educat, nici psd, nici elita. Vrem gargara sterila, ca e la îndemână și să aruncăm vina unul pe altul. E simplu. Oamenii ăștia nu au fost ascultați, intelesi, susținuți, ajutați, și nu mă refer la ajutoarele financiare. Nu ne-a interesat de ei, am lăsat toată „educația” in seama televiziunii. Rezultatul e ce vom vedea rulând in feed câteva zile de acum încolo. Toți, partidele, presa, noi, și-au bătut joc de ei, iar rezultatul va mira?
Ce soluții ar fi? Foarte la îndemână: ong, societatea civilă, presa, tv, elita intelectuală, sa le redea demnitatea de oameni. Nu sunt ciumați, murdari, „tradiționaliști”, pupători de moaște, manelisti, cocalari, așa cum îi vede elita. Sunt oamenii cu care trăim și pe care de cele mai multe ori ii injuram, că nu sunt educati. Am văzut ieri la miting. Câți dintre noi, nu au în familiile lor, rude apropiate sau îndepărtate care gândesc sau poate se comportă ca acești oameni și de multe ori poate ne-a fost un pic rușine cu treabă asta? Isteria cu cele 2 românii este grotesca, elita fb o sustine cu „inteligenta” dintotdeauna. O lozinca manipulatorie preluată cu ușurință: „gata m-am convins după mitingul asta, clar sunt 2 românii, dar eu îs în aia frumoasa și deșteaptă”.
Hai sa coboram cu picioarele pe pământ. Să luăm unii de la alții, ce este mai bun și să mergem împreună. Să încercăm să ne Ascultam, educam, empatizam, așa, cat putem… fiecare din noi.

Reply
Gabriel Vlad iunie 10, 2018 - 8:16 pm

Mi.a placut mult articolul, cred ca esti genial.
Ar fi perfect ca oameni ca tine sa se implice in politica. Dar perfectiunea asta nu se va atinge si vor ajunge in functii mari tot slugoii, prietenii/rudele cui trebuie sau cei care au deja foarte multi bani si vor sa faca si mai multi. Nu ne mai facem bine.

Reply
Sandu Bogdan iunie 10, 2018 - 8:19 pm

Te urmaresc Dan Pavel si mi ar place sa stam la o bere candva.Nu te elogiez sau laud.Vreau sa spun si sa intaresc ce ai mentionat ca..educatia e prioritara.Daca nu e dorita de conducatorii pulii..tre’ sa ne autoeducam.Doar ca e greu cu baietelu’ de patru ani sa i explici ce a zis,la gradinita cu program prelungit,copilul cocalarului needucat.Un simplu exemplu.Va stimez!

Reply
Stanica Ilie iunie 10, 2018 - 8:44 pm

Foarte bună analiză..dar am o nelămurire cu privire la partidele din opozitie.
Psd a guvernat 20 de ani..din 28..he aici vine nelămurirea mea..putem compara toate partidele cu psd?
Mentionez că nu simpatizez cu niciun partid politic.

Reply
Diana iunie 10, 2018 - 9:35 pm

Da, au fost şi oameni simpli, needucați, care nu ştiau de ce se află acolo sau cărora li s-au băgat anumite idei neadevărate în cap. Nu contest că au fost şi oameni siliți să facă prezența. Dar asta nu înseamnă că trebuie să le luam apărarea asistaților sociali care nu fac nimic toată ziulica, întind mâna după pomeni ca să se mai îmbete o zi la crâşma din sat şi fac o sumedenie de copii pe care îi cresc în jeg şi într-un mediu toxic (genul ăsta de oameni păreau să fie majoritari în mulțimea aia). Nu se poate să îți fie milă de asemenea persoane care funcționează după motto-ul: „lasă că e bine şi aşa”! Bunicii mei sunt tot oameni de la țară. Oameni simplii. Bunica mea nici nu ştia să citească, dar pentru asta nu a fugit în viața ei de muncă! Cum să îi compatimeşti pe oamenii aştia şi să spui că e normal să se sperie când „simpatizanții opoziției” spun că trebuie să îi trimitem la muncă? Păi să îi trimitem la muncă! Ajutoarele lor sociale se plătesc din bugetul statului care se face pe spinarea celor care lucrează şi plătesc taxe. Să îi pună să facă muncă în folosul comunității! Să curețe străzile, să ajute la asfaltat, să tundă copacii de pe marginea şoselei…orice, dar frecatul de mentă şi leşinatul prin crâşmă nu trebuie cărat în spinare de „proştii” cărora nu le este frică de muncă! Îmi pare rău, dar nu am nici măcar un strop de milă pentru asemenea persoane. Este păcat totuşi că mentalitatea asta toxică, miserupismul ăsta şi glorificara lenei şi pomenilor se transmite şi copiilor, care din păcate în lipsa unui model mai bun şi a educației vor devenii la fel.

Reply
Gigelus iunie 10, 2018 - 9:49 pm

Vai, dar ce fandoseala umaniorista!
Poftim doua solutii:
1) Banii asistatilor social sa le fie livrati direct in cont/card din minister fara sa mai treaca prin primarii( cheremul basinosilor prim)
2) Pt orice post de conducere in primarii, consilii, cacaturi etc, test grila corectat online. Ofer softu.
Mai vrei?
Ori ne aplecam mai adinc pe intelegerea naturii patibulare.

Reply
Andrei B iunie 10, 2018 - 9:50 pm

Ia, gata, de maine comunicarea cu omul de rand, care mai vrea sa castige alegeri sa promita marire de penis. La doua coaie cumparate, un penis gratis.

Reply
Adrian iunie 10, 2018 - 11:37 pm

Mie analiza mi se pare buna, dar utopica la nivel de asteptari.

De ce?

Fiindca se porneste iar de la premisa ca Opozitia este Mesia.

Adevarul e ca Opozitia are mult prea putini oameni decat ar fi nevoie si ca majoritatea oamenilor prefera sa faca analize si sa comenteze de pe margine in loc sa intre in politica si sa puna osul la treaba.

Adevarul crunt asta e: Opozitia NU are mii de oameni care stau intr-o camera nestiind ce sa faca si lucrand haotic. Nu tati, suntem extrem de putini si aia putini incercam sa ne concentram pe ce putem face, nu pe ce ne dorim de multe ori.

Este usor sa vorbesti cu daca si cu ar trebui si ca ce fain ar fi sa vorbeasca cineva si cu oamenii aia … dar realist vorbind problema se pune asa:

1. Avem 61% oameni care nu s-au prezentat la vot.
2. Avem resurse limitate deci trebuie alocate fix la tinta.
3. Este mai eficient sa te concentrezi pe aia 61% nehotarati decat sa incerci sa-i reconvertesti pe aia 20% hotarati deja si votanti PSD.
4. Nu mai avem timp. Vine PSD cu buldozerul peste noi acum, in timp ce vorbim. Nu maine.

Asta e opozitia. 10 oameni care azi incearca sa faca treaba la 100 de oameni si spre care lumea arata cu degetul ca nu faca treaba destul, dar nimeni nu vrea sa faca treaba alaturi de ei.

Asta e opozitia. 10 oameni care fac ceva dupa job la oras. Este greu sa le ceri alora ca in weekend sa plece prin tara sa o ia la pas, 1 pentru ca nu au timp, 2 pentru ca nu au bani de asa ceva si 3 pentru ca e total ineficient fata de ce este nevoie acum.

Reply
Ligia iunie 11, 2018 - 4:42 am

„Oamenii ăștia simpli aud doar vocile schizofreniei de la talibanii dreptei care sperie mereu: ”că proști ar trebui împiedicați să voteze, că pesediștii trebuie castrați, că trebuie să tăiem ajutoarele, să-i trimitem nu știu unde, să-i punem la muncă cu forța, să dăm afară oameni de la stat, etc.. Numai neghiobii fără umanitate și sens.”
Lucrurile acestea sunt spuse de aceleași „elite”, pe aceleași canale. Dacă au acces la ele, au acces și la Wikipedia. Cum ajung aceste informații selectiv la ei? Același partid, care are grijă și de asta și de cei a căror platformă de socializare este un bor corupt sau crâșma din sat. De acord cu asta. Dar, nu o să îmi cer scuze că există niște oameni în politică, foarte puțini, care mă reprezintă și pe mine în țara unde căcatul se împarte buda din curte și toaleta cu faianță.

Reply
Denisa iunie 11, 2018 - 5:04 am

Si totusi care este solutia? Ganditi-va ca numarul votantilor PSD este mai mare decat cel al opozitiei, indiferent care ar fi ea.Ca oamenii care ar vota indubitabil dreapta sunt plecati de mult timp din tara si care oricum voteaza doar la europarlamentare si prezidentiale. Niciodata la parlamentare pt ca ar fi obligati sa voteze in tara. Voi spuneti ca profilul votantului psd este acelasi. Nu pot nici sa confirm, nici sa infirm, dar pot sa spun ca avem o casa la tara si, de cate ori mergem acolo, interactionam cu satenii. Comuna dateaza din vremea Imperiului Austro-Ungar, primele mine au fost deschise pe vremea Mariei Tereza si inchise dupa Revolutie. Tot judetul traia din minerit, acum rata somajului este f mare. Barbatii vaneaza oraseni care isi cumpara sate de vacanta ca sa le dea de munca, femeile iau drumul Austriei si Germaniei sa ingrijeasca batrani. Nu dezvolt subiectul ca aceste femei simple sunt victime sigure ale traficului de forta de munca romano-austriece!/germane, dupa caz, ca una le este promis aici si cu alta se confrunta acolo, dar ganditi-va ca nu doar familia ei este intretinuta din banii castigati de ea, ci, de cele mai multe ori, si familiile copiilor lor impreuna cu nepoti cu tot. Salariul in resedinta de judet e undeva la 1400 de lei, daca gasesti de lucru. Nu sunt puturosi, chiar vor sa munceasca. de ce voteaza PSD? Pai va spun cazul concret din localitatea asta. In comuna e unul care detine cam tot:paduri si lacuri concesionate pe vreo 50 de ani, are firma de constructii, utilaje pentru reparare de drumuri, restaurant, hotel, magazin si naiba mai stie ce. Inclusiv contractele cu primaria. Nici musca nu zboara fara acordul lui. Oamenii sunt saraci: cara apa cu bidonul, au wc-ul in curte, pe deal nu pot face agricultura pt ca nimic nu creste in piatra, nu au unde sa arunce gunoiul, nu isi permit sa plateasca vidanja, nu au de unde sa cumpere lemne, desi padurea e peste tot. cand raman iarna fara bani, merg si imprumuta de la seful al mare. Nu ii cere inapoi, dar ii pune sa munceasca de primavara pana toamna in contul lor. Dar si sa voteze asa cum le cere el. Rahatul din gropile prea pline se scurge in lac, gunoiul il ard noaptea, mai jura un lemn de pe munte ca sa aprinda focul iarna. Primaria inchide ochii, seful, la fel, pt ca din 4 in 4 ani, oamenii merg la vot. Vin nevestele acasa si le povestesc cum traiesc altii peste hotare, dar acolo totul functioneaza:au apa si canalizare trase in case, masina de gunoi care le ridica gunoiul, au incalzire in case, salarii si locuri de munca decente. Ei n-au decat femeia care le vine acasa dupa o luna si jumatate de munca afara cu o farama de bani din care traieste tot neamul. Mananca o luna jumatate mancare calda, o luna conserve ieftine luate de la magazin la pret dublu decat e in supermarket. Sunt 14 km de mers prin gropi si serpentine pana la cea mai apropiata localitate. Cam asta e realitatea din satul despre care va vorbesc eu.

Reply
Denisa iunie 11, 2018 - 5:23 am

Iata si cealalta jumatate a problemei: http://platforma-demos.ro/index.php/2018/05/16/grija-la-ingrijirea-la-domiciliu/ Exista vreun program al vreunui partid politic care sa gaseasca rezolvarea problemelor de natura juridica, astfel incat sa asigure ptotectie acestor persoane?

Reply
Ion din balon iunie 11, 2018 - 5:31 am

Povestea cu „nu aveau de ales decat sa vina” e doar o poveste. Personal am zis pas de mai multe ori la actiuni colectiviste cu forta si nu s-a intamplat nimic, nu m-a dat nimeni afara si nici n-am pierdut ceva palpabil in campul muncii. Sefii au zis asa e el, mai rebel si cam asta a fost tot de fiecare data. De trei ani am o firma si oricum nu ma mai interesează, dar asigur orice loaza care se ascunde sub „m-a obligat sefu'” ca nu e altceva decat un limbric al societatii si isi merita soarta.

Reply
Alex iunie 11, 2018 - 6:06 am

Bravo Dan Pavel!

Reply
Alex iunie 11, 2018 - 6:43 am

Bravo Dan Pavel! In sfarsit un om sanatos la cap si la inima care scrie frumos.

Am vazut cateva comentarii mai sus… scrise de crocodili cred.
Pentru antinomici deci :
E chestia asta cu refuzul macar de a asculta nu mai zic de a judeca argumentul celuilalt, e un fanatism pana la urma.

– Daca nu ascultati si nu judecati argumentul celuilalt, ramaneti nestiutori si ignoranti si incapabili de a ajunge la o solutie de compromis cu omul de langa voi. Si in societate trebuie compromis. Ca doar nu o sa ne suiti in trenuri ca legionarii sper pe toti …deviantii.

– Asa tare urlati la lucruri normale, asa tare va speriati de saracii multi ai tarii si de barbati transpirati si asa tare asteptati salvarea de la altii incat este clar ca sunteti tineri la cap, nu cititi istorie si nu aveti rabdare sa treaca timpul si scoala vietii.

– „Mai des la Viena decat in Gorj” . Zbang!!!. Pai daca aici nu v-a zanganit capul, nu stiu ce va mai trezeste la realitate. Poate un capac 😉

Adevarul e ca trebuie rabdare si multa intelegere. Altfel ce vreti ?! Sa iesiti pe interval la scandal ?
Majoritatea guralivilor sunt prea tineri ca sa fi trait un scandal adevarat oricum

Reply
Viorel iunie 11, 2018 - 6:50 am

Comentariul in sine e bun, dar are greseli pe ici pe colo in punctele esentiale.
In campania locala USR a batut din sat in sat sa vorbesca cu oamenii nu sa duca pungi.
PSD-ului ii e scarba de oamenii astia. Nu se amesteca cu ei. Elocvent este momentul in care Ponta era carat cu barca. PSD-ul are acces la ei deoarece are acces la primarii locali. Si au acces la primari deoarece ii atrage in partid dupa formula, daca vreti bani de orice, trebuie sa fiti in PSD.
Si inca ceva, omul simplu se bazeaza pe lucruri simple si din cauza asta punga, micul si berea merg mai bine decat vorba onesta. In plus va fi greu sa-i explici cum pentru 100 lei in plus la pensie tragi inca 10 ani ca boul, dar ei retin cum PSD a dat.

Reply
betina iunie 11, 2018 - 6:55 am

Ce inseamna „oameni simpli ” in ziua de azi ?.PE vremuri oamenii simpli erau ce-i care nu fu sesera la o scoala ca nu au avut posibilitate financiara (poate ).Acum acesti oameni „simpli „…..au ramas simpli ca nu -i duce capul deloc .Gospodarul care are de munca in curte , are animale …..isi permite sa nu faca treaba o zi …si sa se plimbe cu autocarul ?Acestia care au venit …nu au nici o ocupatie …de aceea au iesit la plimbare .

Reply
Ilie Neacsu iunie 11, 2018 - 7:23 am

No, binie, binie, lăsați… :-)))… De la fraza aia cu „PSD coboară în țărână” etc., am început să vomit… PSD nu coboară niciunde, domnul meu, PSD a furat de peste tot… La Vlahi a pus mâna pe balta satului (60 ha), iar țăranul nici măcar un peștișor sau un rac nu mai ia de acolo, că-l fugăresc mascații… Acum se doarme la răcoare pe treptele matului de la stația de autobuz… Nici măcar mesaj nu are, pentru nicio pătură socială… Cât privește pe „infantilul” de Boc, mai treceți prin Cluj, cine știe, poate vedeți ce-a mai făcut „infantilul” pe acolo… Apoi treceți prin Teleorman/Vaslui etc… Sunt, totuși, 28 de ani aruncați la gunoiul Istoriei… Asta este marca PSD… :-(((…

Reply
Gabriel iunie 11, 2018 - 7:24 am

Un proiect politic care vrea sa ajungă la acei oameni: http://platforma-demos.ro/index.php/cine-suntem/

Reply
Costel iunie 11, 2018 - 7:33 am

Când am ajuns la “retardatul care era Emil BOC” am închis browserul ai mi-am văzut de treaba (după ce am scris asta)

Reply
Nasty iunie 11, 2018 - 10:40 am

Pesimist articol!
„dictatură a mediocrității ” asta duce în mod logic la dispariția noastră ca țară, ca popor .

Reply
Jerami iunie 11, 2018 - 11:03 am

Mda, e fashion sa fii contra celor impotriva… Articolul e seductiv prin caldura, echilibrul si bunul simt pe care le degaja. Insa din pacate, domnule draga, ati empatizat cam degraba cu “amaratii” de la mitingul rusinii. Am incercat in zadar sa ajut acest gen de oameni sa inteleaga, sa progreseze, sa traiasca mai bine, au incercat si altii https://youtu.be/aKnXMsVHPzU. Acestia nu asteapta decat pomana. “PSDul macar a mai dat cate ceva”, a zis un participant la Cacana. Oare asta trebuie sa faca opozitia sa ii atraga de partea lor? Ar fi oribil!

Reply
Vlad Pascu iunie 11, 2018 - 12:09 pm

Aveti dreptate in mare parte, dar uitati ceva. Multi dintre oamenii din bule, aia parveniti de Bucuresti sau alte orase mari, vin din locuri asemanatoare, daca nu identice, sau chiar aceleasi cu electoratul PSD. Diferenta este ca primii au depus eforturi mari sa-si depaseasca conditia si sa iasa din mocirla in care cei din urma se scalda atat de relaxati. E bine sa-i intelegem si pe acesti oameni, dar exista si reversul medaliei. Si, in vreme ce parvenitismul nu este cea mai pozitiva trasatura, poate ca oamenii acestia considera si-o permit, si, intr-adevar, se poate argumenta ca si-o permit, atat economic, cat si moral, chiar daca nu e cea mai buna abordare a vietii.
Al doilea lucru ar fi cel legat de scarba. Nu stiu daca este valabil pentru toti cei de dreapta, dar ce face electoratul PSD-ului scarbos, nu este starea lor de fapt. Boala, saracia si prostia sunt conditii umane, lesne de inteles. Oricine poate fi afectat de ele. Scarbos este faptul ca oamenilor acestia le lipseste demnitatea. N-au. Nici macar o farama. Si poate ca si scarba oamenilor care se uita la ei este explicabila prin aceasta prisma, chiar daca, din nou, nu este cea mai buna abordare.

Poveste anecdotica pentru demnitate:
Intr-o comuna din Tulcea cu primar de la PSD traieste o familie saraca, dar cumva, cu multi copii. Iarna nu este o experienta placuta pentru aceasta familie, fiindca de multe ori nu-si permit lemne si, in consecinta, sunt nevoiti sa stea in frig. Intr-o iarna, capul familiei, un om apt de munca, dar beneficiar al asistentei sociale (nu este unicul din familie), merge in audienta la primar si ii cere lemne. Primarul, cunoscand situatia acestora, face cum nu face si ii aduce omului o caruta de lemne. Cand lemnele ajung la poarta, capul familiei iese din casa si face scandal ca el n-are ce sa faca cu lemnele acelea, pentru ca cele care putea fi puse direct pe foc erau prea subtiri, iar cele mai solide nu erau gata taiate si trebuiau (doar; ori mai degraba „decat”) sparte.

Dar, da, aveti dreptate. Problema e ca sunt uitati de societate si lasati la nevoie.

Reply
Alexandru' iunie 11, 2018 - 12:09 pm

Singura eroare a acestui text este generalizarea.

Ești sigur că nu există astfel de inițiative precum cele pe care le dorești în aceste rânduri? Nu estebine.ro să concluzionezi radical fără ceva muncă de cercetare. Ca idee, astfel de inițiative există, fie că sunt personale sau de grup, însă evoluția lor este puțin anevoioasă, căci nu se sădesc intenții și fapte bune pe un pământ proaspăt sau măcar neutru, ci pe o mocirlă bine alimentată cu rău de jde ani.

În plus, explică-mi, te rog, cum reușești într-un an-doi să redirecționezi o masă de oameni într-o zonă mai sănătoasă pentru ei când ai de-a face cu o distanță fizică între cele două curente (unui PSD-ist, primar, popă, consilier etc. la el în sat îi este mult mai facil să ajungă la electorat – țipă pe geam și se-aude), cu obișnuința disconfortului („laas’ așa, că dacă n-am murit până acum, om trăi în continuare”), cu frica de nou, cu toată propaganda asta ce-l face pe țăran să te privească ochi tulburi, dacă nu ești de-al locului (e de când hău o invidie intrinsecă a țăranului față de orășean)? Crezi că dacă s-a decis USR-istul sau RO+ist-ul să-l ajute pe țăran în a-și îmbunătăți ideea despre realitate, bate din călcâie, s-a teleportat, a apăsat comutatorul țăranului și gata, totul este bine? s-a vindecat de PSDeală, iar acum vede cu ochi buni progresul?

Este vorba de diferențe imense, pe unele enumerându-le chiar tu, care trebuie parcurse de „elitiști” pentru, mai întâi, a ajunge la om, iar apoi multă muncă pentru a-l ajuta să se ajute. Iar textul tău dă de-nțeles că toți ăștia mai progresiști au putut să facă ceva, au avut cu ce și cum, dar de-ai dreq n-au vrut, și pentru asta merită două palme și un bobârnac. Adevărul este, într-adevăr, la mijloc, dar nu în generalizare. Iar dacă ai întrebat și nu ți s-a răspuns, înseamnă că n-ai întrebat corect (poate-ai generalizat și-n întrebare :)) ), sau n-ai întrebat pe cine trebuie, că ăi de fac sunt prea ocupați cu făcutul.

Oricum, lucrurile se fac, chiar dacă nu cu o vizibilitate și o viteză satisfăcătoare pentru dorințele tale, căci ăi de i-ai descris ca fiind exclusiv cum zici tu, sunt și puțin altfel, din fericire :). În plus, o generalizare fără un research pe măsura radicalității concluziilor face mai mult rău decât bine, mai ales pentru imaginea celor care chiar fac ceva.

Reply
Dan iunie 11, 2018 - 1:40 pm

„…s-au trezit victimele mafiei portocalii și a decapitărilor retardatului economic care era Emil Boc ” ?
Daca atata poti, atata scrii. Nu stiu cine esti insa pe mine m-ai convins. Esti prost.

Reply
Cristi iunie 11, 2018 - 1:53 pm

Nu sunt de acord cu articolul si spusele acestui domn. Da tehnic, acesti oameni nu ne plac si NU TREBUIE SA NE PLACA VREODATA. Ei insusi trebuie sa se alinieze la o societate moderna si atat. Treaba noastra ca societate este sa-i OBLIGAM la acest comportament. De ce-i plangeti domnule ca sunt saraci? Mai stiti povestea aia din clasa I cu moi iti sunt posmagii ? Asa sunt toti. Niste farsori care s-au invatat sa stea pe spatele prostilor. Idem si majoritatea pensionarilor de azi. Cei mai multi au cca 65-70 de ani si provin din randurile celor disponibilizati de Iliescu si Roman odata cu distrugerea industriei romanesti. S-au bucurat ca si militia de azi de anticipate. Dar dupa aceasta cei mai multi nu au mai miscat un deget ca sa isi ridice nivelul de trai. NU. Au asteptat doar indexari care nu au acoperit vreodata inflatia. Si au votat in permanenta cu cei care le-au mai dat cate o firimitura. Dar nu am auzit vreunul din piata sa protesteze contra salariilor nesimtite si a pensiilor speciale. Ci doar milogeala ” sa le dea si lor 2 lei in plus” Vreti sa va mai zic? V-ati luat de BOC. Unde este Clujul azi? Si datorita cui? Unde s-a facut campoinatul de gimnastica? Si cum a umplut in numai o luna gaura lasata de Nokia in parcul industrial cu Bosch? Mergeti la Galati sa vedeti stuful ca in jungla si serpii cat pitonii in asa zisul parc. Dar sa va uitati si in contabilitatea acestuia care a inghitit cateva zeci de milioane de euro pana acum doar pt salariile grase ale unor escroci.
Dar am deviat de la subiect. Acesti oameni nu mai trebuie asistati. Cine este bun de munca la munca. Si sunt majoritatea. La gospodarire urbana, la plantat paduri , la decolmatat canale , etc Si de cenu la construit puscarii, pt ca tot se plang penalii ca nu au conditii.
Eu muncesc de cativa ani in diverse tari ale lumii si credetima ca stiu ce zic. Cine vrea sa castige o bucata de paine si vrea sa realizeze ceva in viata va gasi intotdeauna o usa deschisa. IAr ca sa te califici la locul de munca , chiar si cu 4 clase este posibil numai sa vrei. As mai scrie un an, dar time is money si deja am alta treaba de facut. Caci asa procedeaza oamenii responsabili.

Reply
Stefan iunie 11, 2018 - 1:56 pm

saracia si traiul chinuit sunt mijloacele clasei politice a partidelor politice indiferent de culoarea lor, mijloace prin care pot supune si manipula populatia in special cea din mediul rural. Inchiderea oricaror activiati de productie dintara a adancit si mai mult saracia. S a „nascut” astfel o populatie derutata, speriata fara directie si idealuri, fara principii si extrem de coruptibila. De fapt asta s a si dorit. Astfel s a obtinut acea masa de manevra cu care isi vor infaptui dezideratele, partidele politice induferent de culoare politica. Si aceasta practica nu este deloc noua, prin manevre similare s a instaurat in ’45 si comunismul.

Reply
Loredana iunie 11, 2018 - 1:56 pm

Articolul acesta reprezinta tot ce este mai rau si toxic in tara asta in materie de mentalitate. Tipic romanesc sa te gandesti la individ si nu la societate care trebuie sa progreseze constant, si totodata sa NU te gandesti ca atunci cand trebuie, pentru ca sunt cei mai usor influentabili, oamenii astia au de castigat mult mai mult decat noi restul. Le asfalteaza comuna numai ca sa voteze cu unii, le dau 50 ron si transport gratuit numai sa vina la protest, galeti, umbrele si alte chesii.
Eu cand am fost la protest nu am primit nimic, prietenii mei din alte orase au venit pe banii lor, cu alte cuvinte nimeni nu ne-a bagat in seama. Am fost la fel de pasnici dar am fost si CURATI. Nu am niciun fel de ajutor social si poate din cand in cand am si eu nevoie de o galeata sau o umbrela…dar nimic. Nimeni nu ma baga in seama si nu ma intreaba daca sunt ok cu faptul ca statul imi ia o bucatica buna din salariu ca sa poata sa organizeze Dragnea astfel de mitinguri ca dupaia sa fie catalogat drept mare logistician. Nu ar fi facut absolut nimic daca nu erau banii mei si banii tai acolo sa ii finanteze.
Si eu lunea ma trezesc ma imbrac si ma duc la munca, ca sa cotizez in continuare pentru astfel de actiuni.
O parte din ei, aia de care spui tu ca nu sunt bagati in seama, se duc si isi incaseaza ajutorul social…pentru ca prietene….crede-ma….sunt multi puturosi in tara asta. Sau o alta parte, aia care lucreaza la stat, unde nu exista management al performantei de stai 5 ore la coada la ghiseu, au salarii bune, cupoane de vacanta zile libere si o activitate relaxata. Oamenii astia niciodata nu o sa inteleaga si nu o sa rezoneze cu o posibila opozitie pentru ca opozitia vine cu strategii de a iesi din socialismul asta infect in care sustii specimene catodata inutile d.p.d.v. social si sa investesti in clasa care produce si stabilizeaza statul pentru ca ulterior sa ii poti sustine si pe cei care nu pot produce.
Mai departe, daca banii MEI ar ramane in mainile MELE altfel ar merge lucrurile, as investii, as cumpara, i-as ajuta si pe ei cei despre care vorbesti, i-as baga in seama, si la batranete le-as da o cana cu apa pentru ca as fi aici in Romania, as incerca sa ii educ in masura in care pot cu privire la ce inseamna o societate si cum functioneaza, si cum nu conteaza daca esti in „mocirla” – daca vrei sa ti se dea trebuie sa cotizezi si tu cu ceva la randul tau, insa asa cum sunt in momentul de fata frustrarile imi consuma toata energia pentru a mai putea intoarce capul spre ei.
Si sa nu uit…Dragnea tocmai a anuntat ca protestul de Sambata a fost unul mic si se pregateste de unul „urias”, te intreb acum ce facem in sensul asta, ne bucuram pentru saracii aia ca sunt bagati in seama sau ne pregatim sa plangem dupa bani?

Reply
serban iunie 11, 2018 - 4:42 pm

Editorialul este foarte bun. Si cel mai important este ca a generat comentarii pertinente .Din punctul meu de vedere invocati aplecarea catre un electorat simplu , sarac , in slapi , urat mirositor , fara dinti in gura , cu palme muncite, foarte muncitor ,simpatic, amarat, cu multe probleme ( oare cine nu are ) cu bun simt ( oare pentru ca nu mai este taranul de alta data ) DAR . Pentru ca exista si un Mare DAR. Este electoratul crescut si educat s de Ceausescu prin transhumanta taranului in muncitor la oras , cultivat de Iliescu si care in conditiile unei economii de piata s-a ratat. A obtinut un apartament in Bucuresti pentru ca a lucrat la Casa Poporului sau in Brasov pentru ca a lucrat la Steagul Rosu .Stia ca salariul si pensia sunt asigurate . Ba chiar stia cat si cum va castiga. Ceausescu le-a promis ca toti suntem egali si toti vom avea aceleasi salarii si pensii .Doamne cum poti sa spui ca toti suntem egali . Nici Dumnezeu cand ne-a dat talantii sa-i inmultim stia ca nu suntem egali . Iliescu le-a dat credinta ca nimic nu se va schimba pentru clasa muncitoare . Si azi cand din toate promisiunile de o viata totul s-a transformat este un vis urat ,oamenii se atarna de un fir de pai ,ieri de Basescu azi de Dragnea maine cine stie . Este un electorat usor de manipulat din nefericire , cultura politica si economica nu le-a fost explicata .Da , asta este realitatea , dar solutia nu este in a cobora la nivelul electoratului . Ceausescu a facut multe nenorociri ( legea avorturilor ,infometare, securitate -azi discutam de statul paralel sic) dar cel mai grav ne-a vaduvit de cultura iar acest electorat a trait in bezna comunista .Si azi PSD-ul duce aceiasi politica de lipsa de cultura . Electoratul lor nu trebuie sa aiba scoli inalte pentru ca ar gandi si nu ar mai fi un votant supus si constiincios pentru un kg de malai sau ulei . Ar gandi mai mult cand sa puna stampila . Bazinul elctoral PSD Oltenia si Moldova este tinut intr-o saracie lucie . Oare de ce ?! Sa incercam sa privim lucrurile din alta perspectiva .

Reply
Rommy iunie 11, 2018 - 5:08 pm

Inteleg ce vrei sa spui foarte bine prin articolul asta. Felicitari !
De fapt nu vorbim despre partide neaparat, ci de calitatea de roman, de cetatea si om. Stiu foarte bine ce era Romania inainte de revolutie, cine era taranul roman si cum erai tratat ca orasean daca te nimereai pribeag prin sate. Am avut incredibila sansa sa calatoresc cu tata (scriitor de ghidurì montane) si sa vad toata tara per pedes. Am cunoscut toate tipurile de oameni inclusiv tigani. Nu exista sa lipseasca omenia, asa din putinul lor si in incultura lor. Sunt si prosti genetic dar mai multi sunt cei care nu au avut sansa sa se dezvolte, din saracie si nu altfel. Si da, este OBLIGATORIU sa vorbesti pe limba lor altfel iti racesti gura degeaba. Dau din cap ca da si apoi bombane ca nu au inteles nimic.
Deci? Da, de vina este felul in care s-a organizat si a actionat opozitia in toti acesti aprox 30 ani. Scopul lor nu a fost complet, au uitat de educatia votantului… daca acesta conteaxa asa mult pentru el. Veneam din comunism cu limbaj de lemn. Cum era de asteptat ca lumea sa inteleaga? Sau asa a fost planul?
Numai ca, se pare, interesul lor era de fapt sa puna mana pe un pic de ciolan.
NU SUNT PSDista. N-am fost si nu voi fi niciodata dar de multi ani nu nai cred nici in cineva din opozitie. Trist este ca….In acest moment in tara nu exista nici macar un individ curat si suficient de simplu care sa atinga corzile poporului si sa schimbe soarta tarii.
Cel mai mare pacat insa este ca tinerii de azi, generatiile in care ne-am pune in mod normal speranta, nu inteleg nimic, nu stiu despre ce vorbim cand ne teferim la trecut si nici nu par sa fie interesate de viitorul tarii. Cine are ceva notiuni, pleaca. Asta e realitatea.

Reply
Nadia iunie 11, 2018 - 6:10 pm

Sincere felicitari domnule Dan Pavel ! Articolul e lung dar am avut rabdare si a meritat ! E cel mai realist studiu al societatii romanesti pe care l-am citit pana acum ! Dar ce ne facem cu cei care nu au macar rabdare sa citeasca dar sa se mai gandeasca si la solutii ? Ce ne facem cu cei plini de patima si care striga hotii si atat ? Unii spun ca e plina tara de prosti, eu zic ca mai degraba de ignoranti si de semidocti cu pretentii ! Poate prin stradania unora ca dumneavoastra se va mai schimba ceva in tara noastra ! Speranta moare ultima ! Inca odata FELICITARI !

Reply
Leo iunie 11, 2018 - 10:07 pm

Mi-a placut articolul si m-a pus pe ganduri , incercand sa realizez unde ma plasez cu adevarat . Sunt de dreapta clar , cred in egalitatea de sansa, in cerere si oferta si mai ales in munca sustinuta si profesionalism in toate domeniile. Nici eu nu as avea solutii pentru votantii social democrati . Bugetarii , multumiti de bani primiti cu putin efort , nu ar risca sa aleaga altceva, pensionarii au motivul pensiei , asistatii social , detinutii , au interesele lor . Acestora le poti propune orice , te poti imbraca in costum national si sa nu te speli vreo luna , sa-ti scoti implanturile si sa zambesti ca ei , tot nu te vor vota . De kiki ! Esti un impostor pentru ei , esti ciudat , esti dusmanul lor , orice ai face . Te urasc pentru cum arati , cum vorbesti, cum te imbraci, cum traiesti si cu cat mai civilizat vei fi , cu atat mai grobieni vor fi ei . Pentru ca stie ca orice ar face , cu tine nu va avea nici o sansa sa concureze , pentru ca esti prea competitiv, pentru ca te-arunci prea repede in intreceri . Pentru ca nu-i lasi sa fie asa cum sunt , ci ii provoci sa se schimbe. Cine vrea sa se mai schimbe ? Cine credeti ca „s-ar da” pe un altul? Adica „valoarea ” lui e mereu sub a ta ?! Asa , pe degeaba? Pai tu nu stii la cate lucruri se pricep ei ! Sunt experti in toate domeniile in care tu nici macar nu ai curaj sa le pronunti. Vrei politica , nu te baga ca te arzi ! Vrei tenis ? Au dirijat-o pe Halep in direct din Piata , cu injuraturi si ingaduinta. Nu au limita in contraziceri , te bat pe orice subiect . Ma trag din oameni simpli , cu putina educatie , dar profesionisti de top in bucatarie si dulgherie. Am fost mandru sa fiu fiul tatalui meu si al mamei mele , profesionisti recunoscuti si acum la multi ani dupa ce au trecut in lumea celor drepti. Nu au scris istorie dar au tinut ca eu sa scriu istorie. Nu am facut-o , mai am ceva timp, dar sper si cred ca fata mea o va face . Daca nu , nepotii mei . Nu vreau sa ajung mare scula , ci doar sa fiu recunoscut ca un bun profesionist in domeniul meu , sa-i fac mandrii pe nepoti. Asa mi-am crescut copilul , asa imi educ nepotii . Cine face ca mine , mi-e prieten , cine face altfel e prietenul celor ca el . Toti cauta scurtaturi secrete care nu exista. Fug de cinste si de munca , plangandu-se de orice. Cum sa nu ajungem in situatia de a nu gasi un angajat , cu o guvernare axata pe ajutorarea lenesilor. Ce solutie sa le ofer, alta decat munca cinstita, pregatirea profesionala continua si modestie? Pretentiile lor sunt imposibile . Nu stiu ce sa ceara, dar vor ! Vor si vor ! Sa le dea , sa li-se faca , sa fie respectati ..Daca ii chemi la munca , mai mult strica sau fura , se plang intruna si daca le ceri atentie sau grija fata de lucrul tau , ori te injura , ori pleaca si te lasa balta . Se intorc noaptea , muncind pana la ziua , sa-ti fure doi spalieri sau cativa saci de ciment din curte..Eu nu am solutii pentru speriosii astia . Nu munca ii sperie ci faptul ca vin sa muncesca LA TINE !

Reply
Alina Urs iunie 12, 2018 - 4:45 am

In ceea ce-l priveste pe Emil Boc, cred ca faci o greseala. Era intr-o postura fortata in care s-ar afla orice om bine intentionat, cata vreme are doar sustinerea unui partid plin de interese private. Clujul este dovada vie ca acest om ar fi facut daca nu avea latul de gat ,palarie de plumb pe cap si mainile legate de mafie.

Reply
Dan iunie 12, 2018 - 6:41 am

Nu ati atins un punct sensibil! Cat a investit sau cat va investi guvernarea in educatia acelor oameni??? Fara educatie nu avem nimic,nici cultura,nici sanatate,etc; ei prefera sa ii tina fara educatie pentru ca numai asa ii pot manipula cu promisiuni desarte;inafara de promisiuni ce au facut efectiv pentru ei? Exemplu concret…???

Reply
Tiberiu iunie 12, 2018 - 7:35 am

Felicitari pentru articol. Urasc PSD-ul pentru ceea ce face, ma simt foarte revoltat cand ii vad cat de parsivi si marsavi pot fi, dar din pacate este adevarat ca nu vad alternative in acest moment.
Ai dreptate. Solutia acum nu este nici coalitia PSD/ALDE nici un alt partid din cele existente in opozitie. Trebuie sa se nasca o formatiune noua, care sa vina cu solutii concrete, realiste si realizabile si care sa aiba harul de a explica pe intelesul tuturor ceea ce vor sa faca.
Dar „nasterea” va fi una foarte grea, poate chiar fara viata, atat timp cat va fi asistata de faimoasa Moasa a poporului – CPR – Clasa Politica Romana, care desigur va uri pe oricine care nu va fi dupa chipul si asemanarea ei.
Asa ca singura solutie pare sa ramana „infierea”.

Reply
Când oamenii devin cifre – Cluj.pro / contra iunie 12, 2018 - 7:49 am

[…] PSD un miting și o descoperă și Dan Pavel care scrie cel mai sheruit articol al acestor zile: am fost la miting și am rămas fără titlu. După care urmează câteva discuții și în USR, și brusc, lumea începe să conștientizeze […]

Reply
Alin iunie 12, 2018 - 8:41 am

Sincer aia cu Cioloș ca nu are ce sa ii spună unui țăran ai cam dat-o in baltă. Omul a fost comisar european pe agricultura. A participat la programe serioase nu povesti. Ro100 are comunități de dezvoltare și pe agricultura și mediul rural. Întâlniri în care se discuta programe concrete. Apropo de asta, exista fonduri europene chiar acum pt dezvoltarea zonelor rurale. Și doar o mana de oameni gospodari au accesat. Ele sunt disponibile dar trebuie ca și cei din comunități sa dorească. Adica primarii și consilierii. Exista suficiente dovezi ca se poate. În jud Alba, în Timiș, Bihor…

Reply
Gabriel iunie 12, 2018 - 3:28 pm

Mai toti va etalati inteligenta prin postari, poze cu mesaje, cum e psd, alde,pnl sau ppr pdl… am ajuns sa fim impartiti pe culori politice exact cum a fost yugoslavia ! Toti vb politica, toti vb de ciolan dar nimeni nu are curajul sa spuna ca de 28 de ani suntem hartuiti de sferele politice, de marile puteri ce ne baga pe gat toti tradatorii pt a avea o mai buna manipulare… din 90 suntem condusi de CIA,MOSAD,FSB (ex KGB)… exemplu: Iohannis,Kovesi,Helvig si din 90 pana acum banii romaniei sunt controlati de Mugur Isarescu, nici o institutie nu l a putut da jos pe asta, nimeni nu poate dar voi vorbiti despre politica… Ambii strabunici ai mei au luptat in ambele razboaie mondiale, acte pure de eroism la marasti, alt straunchi si a dat viata prin muntii tatra in numele patrie, ca sa ce? Pt ce? Ca sa fim impartiti pe culori politice? Hai sictir popor prost, te lasi dus de nas de orice pamblicar… cei ce ies in strada acum sunt copii cretinilor ce au iesit si in 90… indolenta si deraderea va face partasi la acest masacru…

Reply
Marian Zamfir-Enache iunie 13, 2018 - 6:39 pm

Stimate Domn, mai că m-ați făcut să plâng, până mi-am adus aminte că oamenii ăștia nu au nevoie de lideri locali sau de oameni politici situați la vârf care să le vorbească pe limba lor. Problema generalizată este – și pot, desigur, să mă înșel – că, dacă mâine, vine Cioloș sau orice alt necunoscut om politic – vechi sau nou -, chiar și îmbrăcat în treling (sic) și le spune „oameni buni, ca să ne fie bine peste 10-15 ani, va trebui să puneți mâna să munciți, să nu așteptați pomeni, să nu așteptați ajutoare sociale, să nu vă mulțumiți cu 400 de lei pe lună când chiar este de muncă la voi în sat (!)”; dacă ar veni ăștia și apoi ar trece caravana PSD sau PNL sau orice caravană dătătoare de găleți, șepci și kile de mălai, pe cine credeți că or să voteze? Oamenii ăștia nu au păcatul că sunt proști, needucați sau edentați. Îndrăznesc să cred că România nu e scindată de câți dinți în gură avem; ci de lene. Iar ăia care au venit în Piața Victoriei nu pentru că sunt putori, ci pentru că le țățăie funcul că-și pierd… Ce? Locurile de muncă? Nu de aia se tem. Ci de privilegiile pe care le au. Fie ele cât de mici, sunt privilegii. Căci secretara de la primărie sigur nu vrea să-și piardă poziția și statutul. Căci simpla profesoară din Cuca-Măcăi – care e, oricum, titulară și PSD nu îi poate lua postul – nu vrea să piardă bonurile de vacanță pe care toată lumea a auzit că le va primi pentru vare care vine. Ș.a.m.d. Toți merg pe principiul că, dacă nu curge, pică. Toți (mă rog, cei mai mulți) preferă să stea în zona de confort – mizerabilă – decât să facă un efort. Așa că nu-i plângeți. Nu de lideri au nevoie, repet, ci de zbiri care – exact cum dvs. înșivă ați spus-o – să-i bată mai mereu și să le dea pomeni de paști și de crăciun. Doamne-ajută! 🙂

Reply
MIHAIL iunie 13, 2018 - 11:12 pm

Sa venim cu acelasi discurs care sa placa omului simplu?Chiar daca vrem sa facem bine,cum?cu aceleasi metode?Niciodata,sa schimbi ceva in Romania in mod simplu si incet,construind putin in fiecare zi in momentul asta e ca si cand ai incepe sa cioplesti un iceberg de 30 de m cu lingurita.Sunt nervos cand vad ce se intampla,insa incerc sa empatizez cu fiecare masa de oameni.Daca ar aparea acum cineva pe scena poltica,marea majoritate l ar primi ca pe Ratiu in ’90.Nu te asculta nimeni,noul sperie oamenii.mai ales pe cei care in atatia zeci de ani au fost pur si implu redusi la tacere,invatati cu putinul dat in fiecare an,un plus de 50 de lei la pensie,nu mai trebuie ura,insa cred ca schimbarea in Romania trebuie facuta in forta,nu sunt adeptul vreuneia dintre multitudinea de ideologii politice,democratia suna bine,e idealista,ridica moralul omului,insa putine sunt tarile care au reusit sa dezvolte acest sistem,asa ceva se creaza prin sacrificiu si dedicare,in foarte mult timp daca vorbim de Romania in niciun caz nu exista asa ceva la ora actuala,a fost imposibil intr-un timp atat de scurt,suntem un popor foarte special,la modul foarte serios,nu e nimic omogen,din cel mai indepartat catun si pana-n centrul Bucurestiului oamenii sunt diferiti cu totul.Totul incepe din noi,e nevoie sa gandim mai mult si mai profund,tara asta e minunata,a fost la apogeul ei,acum e in cenusa,dar poate renaste.Nu cred ca vreodata democratia va functiona in parametri normali in Romania.Ne place nu ne place,PSD a reusit exceptional sa manipuleze si sa-si construiasca drumul,alternative la ora actuala nu exista,un lider de dreapta care merge la balciul din fundul curtii,sta langa babe,le spune sa mai ia un mic si sa nu mai voteze PSD pentru ca mint,asta e opozitia din Romania.Mediul schimba oamenii,cei care acum urmaresc totul si care poate gandesc ca pot face ALTCEVA,cand ajung in punctul ala se pierd,revin la aceleasi metode.Atatea cuvinte frumoase,atatea carti de citit care schimba viata omului,insa acum ura,tristetea,nepasarea,rautatea definesc cel mai bine stadiul in care suntem.Suna extrem,dar cred intr-o schimbare brusca si in forta.Nu cred ca oamenii care conduc azi au rautatea in sange,nu cred ca doresc vreunui om sa moara de foame sau de la luatul vreunei bacterii in spital,insa nu stiu ce sa faca,nu gandesc,cum sa procedeze,unii mai sunt si analfabeti.nu putem afirma ca lucrurile se vor schimba in momentul in care pensionarii vor muri si alte cacaturi de genul acesta,e imoral.Ma bucur insa cand dau de oameni care mai scriu si adevaruri,venite din cunostinta de cauza,dar mai ales din suflet.Adevarul innobileaza omul,oricat de dur ar fi.

Reply
Robert iunie 28, 2018 - 11:17 am

Cred ca fustrarile si ura ne aduc impreuna din pacate, sunt cuvinte cheie ce ne atrag atentia, atingi puncte sensibile si tindem sa credem in text; Din punctul meu de vedere ce ai scris are plusuri si nu; atingi partea morala foarte bine dar acuzi fara argumente bine definite iar acuzatile nu sunt puse la indoiala; cred ca intr-un „razboi de supravietuire” luptam cu ce avem, iar din punctul meu de vedere trebuie distrus inamicul suprem, parazitul ce ne afecteaza pe noi si acesti oameni amarati din drama textului; iar potentialele arme suntem noi, opozitia, implicarea (cu o cercetare reala si nu prealuarea de pareri, adica versiunea usoara) sa cautam solutii in comunitate si nu dezbinarea ei prin ura ori dezorientare; Sunt pro USR ; nu au puterea de a schimba cursul Tarii ca o minoritate (desi sunt sau par foarte activi ca opozitie); În procente, la Camera Deputaţilor PSD a obţinut 45,47% din voturi, PNL – 20,04%, USR – 8,87%, UDMR – 6,18%, ALDE – 5,62%, iar PMP – 5,34%. ; poate sunt judecat dar pentru cei care asteapta un partid cazut din cer, un mesia, gresesc; iar cand sau daca o sa para… nu o sa se documenteze destul incat sa credea in el;

Reply

Comentezi?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.